מקרה חמור בצה"ל: חייל ביחידה מיוחדת של חיל המודיעין ירה בשגגה בחברו ליחידה במהלך אימון גופני באולם האימונים של היחידה ופצע אותו באורח בינוני. באופן חריג, בצבא לא הוציאו הודעה בנוגע למקרה והודו כי הוא התרחש רק לאחר שהוא נחשף בתקשורת הערב (שבת). 



בעקבות המקרה נחקר החייל על ידי המשטרה הצבאית החוקרת, ובסיום החקירה הוחלט להגיש נגדו כתב אישום באשמת גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. מצה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה שימוש בנשק שלא בהתאם להוראות הבטיחות ופועל על מנת לאכוף הפרות של הוראות אלו. בעקבות המקרה הוגש כתב אישום נגד חייל בגין חבלה חמורה בנסיבות מחמירות.  צה״ל ימשיך להטמיע בקרב חייליו את כללי הבטיחות בנשק ולאכוף באופן נחרץ את האיסור החמור על משחק בנשק".



דימה מחבל ונורה למוות



כזכור, זוהי לא תאונת האימונים הראשונה שהסתיימה בנפגעים בצה"ל. רק לפני כחודשיים נהרג סגן דוד גולובנצ'יץ ז"ל, כתוצאה מפליטת כדור במהלך אימון בחברון. במהלך התרגיל, שדימה ניסיון פיגוע דקירה, אחד החיילים ירה בגולובנצ'יץ' מפקד המחלקה ופצע אותו אנוש. מהתחקיר הראשוני עולה כי מפקד המחלקה לא לבש אפוד קרמי



שבועיים לפני כן, חייל כבן 19 נפצע באורח קשה מפליטת כדור שביצע לעברו, ככל הנראה, חברו בן גילו, גם הוא בשירות סדיר, בדירה ברחוב גבעת בן יהודה בתל אביב. צוותי ההצלה שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני במקום האירוע ופינו אותו לבית החולים איכילוב שבעיר. חוקרי המשטרה וחוקרי המעבדה לזיהוי פלילי (מז"פ) שהגיעו למקום החלו באיסוף ממצאים בזירה ופתחו במקביל בחקירה לבירור נסיבות האירוע, כאשר הם לא פוסלים אפשרות שמדובר במשחק בנשק בין שני החיילים שהסתיים בתוצאה קשה וחמורה.



דוד גולובנצ'יץ' צילום: פייסבוק
דוד גולובנצ'יץ' צילום: פייסבוק