הותר היום (שלישי) לפרסום כי מפקד השייטת לשעבר שנחקר בחשד למעורבות בפרשת הצוללות הוא תת אלוף במילואים שי ברוש. מעצרו של ברוש הוארך עד מחר לאחר שנחשד בעבירות של לקיחת ותיווך לשוחד. כזכור, יחד עם ברוש, נעצר במסגרת הפרשה דוד שרן, ראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה נתניהו, שחשוד בקבלת כספי שוחד בהיותו איש ציבור. מעצרו הוארך אתמול עד ליום חמישי הקרוב. מלבד שרן, נעצרו שני יועצי תקשורת, עורך דין, ומפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום.



בבית המשפט טען נציג הסנגוריה הציבורית, עורך דין איתי בן נון, כי מפקד השייטת השיב לשאלות החוקרים ואף ויתר על זכותו להשתמש בעורך דין. הוא הוסיף כי "אין לו מה להסתיר, לחשוד היה קשר למיקי גנור כשניסה להקים עמו עסק, אולם הדבר לא יצא לפועל בסופו של דבר". בא כוחו של ברוש ציין כי מדובר באדם שבעברו קריירה מפוארת, שפיקד על היחידה המובחרת ביותר והשתחרר בדרגת תא"ל. "אני אישית מכבד מי שיש מאחוריו כזאת קריירה", אמר.

ברוש בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
 
לטענת בן נון יש להתייחס בזהירות רבה לעדותו של גנור שגרם להבאתו של החשוד לבית המשפט. "לא ייתכן שהמשטרה תתחיל לעצור כל אדם שהיה אי פעם חבר של גנור", טען. השופטת עינת רון שהאריכה את מעצרו של ברוש ציינה בהחלטתה כי "מדובר בחומר ראיות רחב היקף, ולמרות שחקירתו של החשוד נמצאת בתחילתה, הרי שגם בעניינו מצוי חומר חקירה המבסס מעבר לחשד סביר הנדרש בשלב זה של החקירה, והטענה כי מדובר בהפללה חסרת בסיס של עד מדינה היא עצמה חסרת בסיס, שכן קיימות ראיות".


גם יועצו הפוליטי של שר האנרגיהיובל שטייניץ, רמי טייב, נעצר בחשד לעבירות של תיווך לשוחד, לקיחת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון, במסגרת פרשת הצוללות. שמו של טייב הותר לפרסום לאחר דיון בהארכת מעצרו שנערך ובו החליט בית משפט השלום בראשון לציון להאריך את המעצר עד ליום רביעי. בתוך כך, אישר היועמ"ש לזמן למתן עדות בפרשה את שר האנרגיה יובל שטייניץ בעצמו. 


סוקניק: "חבורת הזבל ניסתה להפיל אותו"

אחד האנשים המקורבים לברוש, הוא העיתונאי גדי סוקניק, שעלה אתמול לשידור על מנת להגן על שמו של חברו הטוב, ותקף בחריפות את האנשים המקושרים לפרשה. את הדברים אמר סוקניק בגלי צה"ל.  "אני לא מאמין לדברים שהוא מואשם בהם, ולכן עליתי לשידור", פתח סוקניק והוסיף: "עם כל הניסיון שלי בתור עיתונאי, ההיגיון אומר לא להכניס את היד שלי לתוך הסיפור הזה, אבל מכיוון שאני מכיר את האיש, ובלי להתייעץ עם אף אחד, לא ממשפחתו, לא עם עורך הדין, נעניתי ספונטנית לבקשה שלכם לעלות לשידור כי אני מכיר את האיש הזה, אני לא מאמין שהוא יפעל נגד האינטרסים". 

סוקניק סיפר על ההיכרות של השניים והחברות ביניהם: "עמדנו בבקו"ם ביחד, הוא היה מאחוריי, ומאז לא נפרדנו. עשינו את הקורס בקומנדו הימי ביחד, היינו לוחמים ביחד, היינו ביחידה ביחד, היינו ביחד במבצעים, הרבה אימונים ביחד. הוא אדם מדהים, קודם כל. הוא האיש הכי חזק פיזית שהכרתי בחיים שלי, ופגשתי לא מעט. הוא אחד האמיצים ביותר שיש. הוא לא זקוק לאישור שלי לטוהר מידות". 

העיתונאי המשיך ותקף: "עליתי לשידור כי אני לא מאמין לשנייה אחת שהוא עובר על החוק, אלא אם כן, חבורת הזבל הזאת, שאנחנו יותר ויותר נחשפים לעובדה שהיא גונבת לנו את המדינה מתחת לרגליים, הצליחה איכשהו לערבב אותו, כנראה בלי ידיעתו. תגיד לי שאדם הולך על מאדים עכשיו, ואאמין לזה יותר מאשר זה שהוא עבר על החוק.

"אני משאיר איזו הסתייגות, כי אנחנו לא כל כך תמימים", סיכם סוקניק, "יכול להיות שחבורת הזבל, תסתכלו על המדינה הזאת, כל אחד בחצרות הביזנטיות האלה, ולמה אני אומר את זה? כי ברגע שיש עד מדינה, זה עבריין שמכשירים אותו חלקית. אני לא יודע איך זה ייגמר, אבל האיש עצמו - קשה לי להאמין. זה מלח הארץ. הכל יכול להיות. הוא תמים, ויכול להיות שזה מה שהפיל אותו, ואני מקווה שהוא ייצא צח ונקי".