מהומה בעקבות החלטת שר הביטחון, אביגדור ליברמן שלא לאפשר למשתמטים משירות צבאי להישמע בתחנה הצבאית. יצחק טוניק, מפקד גל"צ לשעבר התראיין היום (שלישי) לתוכניתו של גבי גזית ב-103FM, והתייחס להחלטה בזעם: "לא קיבלתי הוראה כזו בעבר ואני חושב שאף אחד מקודמיי לא קיבל הוראה שכזו. איך תדע מי השתמט מצה"ל מטעמי מצפון? אביב גפן לדוגמא לא שירת בצה"ל בגלל בעיות רפואיות. בתרבות לא עושים צנזורה, איך בכלל תוכל לעשות צנזורה במוזיקה?".





"אם יש זמר שיוצא בראש חוצות וקורא לא להתגייס אז אולי שווה לשקול לא לראיין אותו, אבל זה מרחיק לכת לא להשמיע אותו", הוסיף טוניק. "לשר הביטחון אין שום סמכות להורות על גלי צה"ל, הוא לא מקיים פגישות עבודה עם מפקד התחנה, בסמכותו רק למנות את המפקד. מפקד גלי צה"ל סמוך בתוכן לוועדת משנה ולרמטכ"ל שגם לו אין סמכות להורות לו על תכנים מלבד על תוכניות שלמות בתחנה. שר הביטחון הוא אדם פוליטי".



גזית התייחס לדבריו: "אני בעד לא יהיה גלי צה"ל, שגוף שידור חופשי ופתוח לא יהיה כפוף לקפריזות של שר כזה או אחר. אני לא חושב שצריכה להיות תחנה צבאית בארץ. כמחאה והתרסה על אמצעי השידור בישראל אני הולך להשמיע את שירו של המשתמט ג'קו אייזנברג שלא היה חייל, שלא היה צוללן, לא היה תותחן אבל היה יופי של זמר".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן