העולם למד לסמוך עליכם":משלחת פיקוד העורף שסייעה ברעידת האדמה במקסיקו שבה היום (חמישי) לישראל ונחתה בנמל התעופה בן גוריון. 71 הקצינים והחיילים שהו במרכז אמריקה מעל שבוע וסייעו בפעולות החילוץ ובסקר מבנים שנפגעו מהרעש. בקבלת הפנים למשלחת נכח גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר לכוחות כי "כולנו גאים בכם. אתם הזרוע הארוכה של ישראל. זרועה אנושית ארוכה ואתם מראים את הפנים האמיתית של מדינת ישראל. כשהטוב מתאכזר מגיע זמן האנושיות. ובמבחן הזה מדינת ישראל וצה"ל עומדים באופן מרשים".



קבלת הפנים למשלחת פיקוד העורף

לדברי ראש הממשלה, "מה שאתם עשיתם במקסיקו הדהד בעולם. עבדתם במקצועיות וביסודיות ללא הפוגה יומם ולילה. בין ההריסות הייתם מלאכים בכחול לבן. הרבה גאווה והרבה אמת. יש לנו ידידות בשגרה ויש לנו ידידות בחירום והיא אולי החשובה ביותר. מי שביטא את זה ויצק לכך תוכן הם אתם. אנחנו שמחים לראות אתכם כאן בישראל. היום כל העולם לומד לסמוך עליכם. בשם כל אזרחי ישראל תודה לכם מקרב לב. לכו למשפחותיכם ותבלו איתם. תעברו איתם את יום כיפור".



שגריר מקסיקו בישראל, פבלו מאסדו ריבה, אמר לכוחות כשהוא נחנק מדמעות: "מיד אחרי רעידת האדמה ראש הממשלה הורה על שליחת המשלחת המדהימה הזאת. וכל זה קרה במהלך ראש השנה ואנחנו מעריכים זאת מאוד. המסירות שלכם וההצלחות שלכם, עם טוב הלב שלכם כבשתם את לב מקסיקו ואת העם המקסיקני.



השגריר הוסיף: "מקווה שגם מקסיקו תכבוש את לבכם ותשובו אלינו. הגעתם הביתה, תיהנו עם משפחותיהם, אבל אל תשכחו שהשארתם בית נוסף שם במקסיקו. 'מי קאסה סו קאסה' (בספרדית)  הבית שלנו הוא הבית שלכם".



קבלת הפנים למשלחת החילוץ .צילום: אבשלום ששוני
קבלת הפנים למשלחת החילוץ .צילום: אבשלום ששוני



סגן הרמטכ"ל, האלוף אביב כוכבי, אמר: "כל המציל נפש אחת כמו הציל עולם ומלואו. זה יפה שעם ישראל על מדים יודע להגן על העם שלו וגם לעזור לעמים אחרים. שלא נצטרך אתכם לא פה ולא במקומות אחרים".

מפקד כוח המשלחת, אל"מ דודי מזרחי, סיפר על הפעולות שביצעו במקסיקו סיטי: "עבדנו על שני בניינים גדולים. הצלחנו להוציא לצערנו הרב בין ההריסות אנשים לכודים ללא רוח חיים. עשינו פעולות של סיוע אזרחי. מקסיקו מדינה חזקה עם מוסדות ארגון חזקים. העבודה צד בצד עם הארגונים שם עזרה לנו מאוד. לא מדובר במדינת עולם שלישי, אלא מדינה חזקה שלמדנו ממנה לא הרבה. לפעמים היינו יוצאים ממקומות האירוע וקיבלנו מחיאות כפיים וחיבוק מאזרחים שעמדו ברחוב. זה היה מביך אנחנו עשינו רק את מה שהוטל עלינו".