החייל שחשף את פרשת תא"ל מרדכי כהנא, הקצין החשוד שקיבל והחזיק לאורך תקופה ממושכת, באופן בלתי תקין, ציוד צבאי וציוד אזרחי, דיבר הערב (ראשון) לראשונה בחדשות הערב בכאן.  "הבנתי שזה לא תקין", הוא אמר על מעשיו של הקצין הבכיר. "יום אחד היינו בביסל"ח (בית הספר לחי"ר). חודשיים אחרי שהייתי אצלו הוא שלח לי הודעה ללכת לאפסנאות ולאסוף דברים, כל מיני שטויות כאלה, מגבים סמרטוטים, ניירות. ואז הבנתי שהדברים הולכים אליו הביתה ולא הבנתי למה הוא לא קונה את זה".



לדבריו, "כהנא סידר לעצמו מכולה עם ציוד צבאי, כולל אופניים. הייתי בתל אביב יום אחד על הג'יפ והיו נעלי הרים. נסענו הביתה והוא הביא את זה לילדים שלו. הוא שאל אותם לפני זה מה המידה שלהם".



לדבריו, "פעם הוא שלח אותי להביא שקית גרביים למשפחה. היינו באשקלון בנופש והוא ביקש את זה.  לא הייתי יכול להעיר לו. פחדתי ממנו. הוא היה בן אדם מאוד לא סימפטי, קשה, שלא כדאי לעצבן אותו.


החייל המשיך וסיפר: "היינו לוקחים את הרכב החום, המבצעי, של הצבא וכהנא ביקש ממני להחנות אותו אצלו בבית. מכיוון שאסור להחנות רכב מבצעי בבית, אז הרכב נצבע ללבן כדי שלא ידעו שהוא רכב צבאי, ויהיה אפשר לטייל איתו בסופי שבוע".



"הנהג לשעבר סיפר כי מחליפו פנה אליו לאחר שהחלה החקירה: "הנהג הנוכחי חייג אליי ואמר לי 'כהנא עכשיו בחקירה, תהיה שקט על כל מה שהיה'. יש תחושה שעשיתי משהו נכון וצודק. זה גם מה שעניין אותי בסופו של דבר. אני לא כיוונתי למעשים כאלה, זה קשה לעשות את זה אפילו בהוראה שלו".



כזכור, בשבוע שעבר השעה מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, את כהנא מתפקידו למשך 14 ימים. ההחלטה אושרה על-ידי הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט. חקירת מצ"ח בעניין נמשכת ובהתאם להתפתחויות בה יתקבלו החלטות בעניינו של הקצין.