השר נפתלי בנט, החבר בקבינט המדיני, התייחס היום למתיחות בגבול רצועת עזה על רקע פיצוץ מנהרת הטרור שחדרה לישראל, בה נהרגו פעילי ארגון הג'יהאד האסלאמי. "אין לנו אינטרס להסלמה בגבול העזתי, הלבנוני והסורי", אמר בנט הבוקר (שני) בראיון לגל"צ. "אותו אירוע קרה במנהרה בתוך שטח ישראל ופגענו בהם כשהפרו את הריבונות הישראלית".
השר ציין כי ארגון חמאס הוא זה שנושא באחריות לנעשה ברצועה וישראל תראה בו אחראי לכל פעולה שתגיע גם מכיוון הג'יהאד האסלאמי. "חמאס שווה ג'יהאד אסלאמי ולא נקבל מישהו שמתחבא מאחורי סינר של מישהו אחר וזוכה לחסינות. אני חושב שהמסרים הם ברורים, אין בן אדם בצד העזתי שלא מבין שיהיה מחיר כבד מנשוא על פגיעה באזרחי ישראל".
הצהרותיו של בנט מגיעות על רקע תגובת הארגון לאיומיה של ישראל, בהודעה רשמית בה נאמר כי "איומי האויב הציוני לפגוע בהנהגת הארגון היא הכרזת מלחמה". בהודעה לתקשורת נאמר כי "האיומים חושפים את הכוונות האמיתיות להמשיך בתוקפנות שהחלה על ידי האויב הציוני, שהפר את הסכם הפסקת האש בחסות מצרים ב-2014".

הודעת הארגון הינה תגובה לדבריו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, שיצא ביום שבת האחרון במסר חריף לג'יהאד האסלאמי בו הבהיר כי "צה"ל ער למזימה שהג'יהאד האסלאמי הפלסטיני רוקם נגד ישראל. הוא משחק באש על גבם של תושבי רצועת עזה, ועל חשבון הפיוס הפנים פלסטיני והאזור כולו". באיום, שפרסם מרדכי ביוטיוב, הוא הוסיף: "כדאי שיהיה ברור: לכל תגובה של הג'יהאד האסלאמי באשר היא, ישראל תגיב בעוצמה ונחישות, לא רק כלפי הג'יהאד אלא גם כלפי חמאס".