אזעקה נשמעה הבוקר (שני) ברמת הגולן. ההתראה נשמעה באורטל, אלוני הבשן, מרום גולן, עין זיוון ובקשת. לאחר בדיקה נמסר מדובר צה"ל כי מדובר בהתראת שווא ולא באזעקת אמת. רק אמש אותר שיגור בשטח פתוח ברמת הגולן. יש לציין כי אתמול לא הופעלה אזעקה כיוון שהירי בוצע לשטח פתוח. בעקבות האירוע, כוחות צה"ל ביצעו סריקות במרחב ומדובר צה"ל נמסר אמש כי ככל הנראה מדובר בזליגת ירי מהלחימה הפנימית בסוריה וכי לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. 



השיגור שאותר אמש בצפון מגיע על רקע הדיווחים בסוף השבוע האחרון על תקיפת חיל האוויר בסיס איראני בפרברי דמשק. על פי המקורות התקשורתיים במדינות ערב להם יוחס הדיווח, מטוסי חיל האוויר שיגרו ביום שבת חמישה טילים לעבר בסיס שנמצא בין העיירות סחנאיא ואל-כיסווה, שנמצאות בפאתי הבירה הסורית. כמו כן, דווח בתקשורת הערבית כי שלושה מהטילים יורטו על ידי מערך ההגנה הסורי, ושניים נוספים התפוצצו ליד מחסני הנשק של הבסיס.



דובר הצבא הרוסי בבסיס חמימים בסוריה, אלכסנדר איבאנוב, אמר כי מערך ההגנה הסורי עשה שימוש בטילים חדשים שסופקו לו נגד הטילים ששוגרו לבסיס. לפי הדיווחים בסוריה, הבסיס שהותקף לא נפגע והטילים הישראלים הופלו מבלי לגרום נזקים. עדי ראייה דיווחו כי נשמעו פיצוצים עזים בהר אל-מאנע, בפרבריה המערביים של הבירה דמשק. עוד על פי הדיווחים, הפיצוצים גרמו לניתוק זרם החשמל מהעיירות זאכיה, מקיליבה ואל-כיסווה.



במקביל לכך, בלבנון דווח כי מטוסי חיל האוויר ביצעו גיחה נמוכה באזור דרום המדינה, ואף טענו כי שיגור הטילים, כביכול, לעבר הבסיס האיראני בוצע בגיחה זו. בדיווחים של האופוזיציה נמסר על מוצב השייך לחיזבאללה, בסמוך לחטיבה 91 השייכת לאוגדה הראשונה של צבא סוריה. משרד ההגנה הסורי הודיע לאחר מכן, כי "מערך ההגנה האווירי יירט טילים ישראלים ששוגרו לעבר מוצב צבאי בפרברי דמשק, והצליחה לפגוע בשניים מהם".



צילום לווייני של בסיס איראני שהוקם בסוריה. צילום מסך