חקירת האירוע בקוסרא, במהלכו הותקפו נערים שהיו בטיול בר מצווה על ידי עשרות מיידי אבנים פלסטינים וכתוצאה מכך נורה למוות תושב הכפר הסמוך, מחזקת את גרסת ההורים המלווים. הם טענו לאחר האירוע, ובחקירתם במשטרה, כי בשעת האירוע נשקפה סכנה ממשית לחיי הנערים ולחייהם, והירי בוצע מתוך כוונה להניס את הפורעים, כך עולה מחקירת המשטרה עד כה.

משטרת מחוז ירושלים סיימה בימים האחרונים את חקירת שני ההורים המלווים מהאירוע, שהתרחש בסוף החודש שעבר, ונראה כי התנהגות ההורים המלווים היתה ללא דופי וכחלק מתגובה אחראית לכאורה.
כזכור, ב-30 בנובמבר יצאו 22 נערים בליווי של שני הורים לטיול בר מצווה. בשלב מסויים, בהגיעם סמוך לכפר קוסרא נעמדו מעליהם עשרות פלסטינים שהחלו ליידות לעברם אבנים, גרמו לפציעתם, איימו על חייהם וגנבו את חפציהם.

ברגע שבו חשו סכנה לחייהם , החליט אחד ההורים לבצע ירי ממנו נהרג תושב הכפר. הורים הובילו את הנערים למערת מסתור שם המתינו עד להגעתם של כוחות משטרה וצבא.
מיד לאחר האירוע, המשטרה החלה בביצוע פעולות חקירה מיידיות, שכללו איסוף ממצאים ומידע אודות האירוע. "ממצאים אלו הובילו למבצע מורכב בשיתוף כוחות צה"ל מחטמ"ר שומרון", הסבירו במשטרה, "במהלכו נעצרו 20 פלסטינים תושבי הכפר, זאת בחשד למעורבותם באירוע זה ובאירועי הפרות סדר כנגד כוחות הביטחון שאירעו יומיים לאחר מכן".
השוטרים  הבהירו כי כלל פעולות החקירה שבוצעו, הביאו בסופו של דבר לגל מעצרים ולהגשת כתבי אישום. עם סיום כלל פעולות החקירה ולאחר שהתגבשה תשתית ראייתית כנגד כחמישה חשודים אשר היו מעורבים באירועים, הוגש כנגד אחד מהם כתב אישום בגין ניסיון לגרימת מוות בכוונה ושאר תיקי החקירה הועברו לתביעה הצבאית שצפויה להגיש כנגדם כתבי אישום. 
במשטרה הבהירו כי חקירתם של שני ההורים המלווים, צפויה להסתיים בימים אלה ותיק החקירה יועבר לעיון והחלטת פרקליטות מחוז מרכז. 
יחד עם זאת, הדגישו כי כי חומרי החקירה והראיות שנאספו עד כה בתיק, מחזקים את טענות ההורים המלווים אשר חשו בסכנת חיים ובאיום ממשי על שלומם ועל שלום הנערים, וכן כי הירי בוצע לצורך הגנה עצמית.