כחודש וחצי אחרי שהגיש מכתב התפטרות לאחר שנחשפה פרשה בעטיה הורה לאזוק חיילים בשירות סדיר ששירתו בשירות בתי הסוהר (שב"ס) תחת פיקודו, החליט תת גונדר צביקה ימין מפקד כלא קציעות לחזור בו מהחלטתו והודעה על כך העביר לפיקודיו ולא למפקדיו.  זה כבר היה יותר מידי עבור נציבת שב"ס רב גונדר עופרה קליגר, שבאישור השר לביטחון פנים גלעד ארדן הורתה היום (שלישי) על השעייתו הזמנית באופן מיידי של הקצין ופתחה בהליך לפיטוריו. את החלטתה נימקה נציבת שב"ס בכשל ערכי ופיקודי חמור מטעמו של תת גונדר ימין.
לפני כחודשיים הגיעה כזכור אל נציבות שב"ס תלונה חמורה נגד מפקד כלא קציעות , ולפיה הורה הקצין להתעלל לכאורה ולהשפיל חיילים בשירות סדיר ששירתו כסוהרים של אסירים ביטחוניים בכלא קציעות. מהתלונה עלה מקרה שבו הנחה מפקד הכלא את קציניו לאזוק באזיקונים מפלסטיק את אחד הסוהרים שלדבריו נשפט בגין עבירת משמעת זאת למשך מספר שעות תוך טענה כי קיים חשש שיברח מהמתקן. בעקבות אותה תלונה מינתה הנציבה ועדת בדיקה בראשותו של ראש מחלקת הביקורת בשב"ס, גונדר משנה דני עזרא, אשר בחן את האירוע ובנוסף העלה בבדיקתו שני מקרי נוספים בהם נאזקו חיילים בנסיבות דומות וכן שני אירועים אחרים שבטיפול בהם כמו גם בשלושה האחרים נמצאו ליקויים חמורים.
עוד עלו בבירור מספר מקרים נוספים בהם ננקטו על ידי מפקד בית הסוהר אמצעים קיצוניים, בלתי סבירים ובלתי מידתיים, הגובלים בהתעמרות ובשימוש לרעה בסמכות כלפי חלק מאנשי הסגל המשרתים כפקודיו. לאחר שהוצגו בפני מפקד בית סוהר קציעות הממצאים החמורים שעלו בבירור, ביקש הקצין מנציבת שב"ס בשיחה שקיים עימה לפני כחודש וחצי לאפשר לו פרישה מרצון .  הנציבה רב גונדר קליגר, נעתרה לבקשתו תוך כוונה לאפשר לו שלא להחתים את תקופת שירותו. אגב, הבקשה אושרה גם על ידי השר לביטחון פנים ארדן.

אלא שבימים האחרונים לאחר שכבר סיכם פרישתו, הודיע הקצין, לפקודיו ולא למפקדיו, כי הוא חוזר בו מכוונתו לפרוש.
בשב"ס מציינים: "במכלול הנסיבות, מהן עולה כי הקצין הבכיר נכשל כשל ערכי ופיקודי חמור, כשל בדיווח אמת, לא סיפק הסבר מניח את הדעת למעשיו, לא לקח אחריות על מעשיו כנדרש מקצין בכיר ולבסוף אף חזר בו מהסיכום כי יפרוש, החליטה נציבת בתי הסוהר כי אין הוא ראוי עוד לשמש כמפקד בכיר בשב״ס וכמפקד בית סוהר. היום הושעה הקצין מתפקידו באופן זמני ונפתח הליך פיטוריו משב"ס".