"שאפו לחילי צה"ל ולמוח היהודי שהמציא כיפת פלא למנהרות. מה שחשוב זה שעד סוף שנת 2018 נחסל את כל המנהרות של חמאס", כך אמר הערב (ראשון) שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בראיון ל'החדשות'. "אנחנו נצליח לחסל. זאת המשימה, זאת המטרה, אני מניח שאפילו לפני זה, אבל אני מעריך שעד סוף 2018 לא תשאיר מנהרה התקפית אחת לחמאס מרצועת עזה".



"אני לא חושב שחמאס מעוניין במלחמה", הוסיף, "הוא לא מעריך אחרת מאיתנו איך תגמר המלחמה הזאת ולכן האסטרטגיה שלנו היא להפעיל לחץ מקסימלי על חמאס לפני מערכה כוללת. לפני שנגיע להסדר על השבויים והנעדרים שלנו, לא יהיה שום שיפור במצב ההומניטרי ברצועת עזה. אנחנו מאפשרים לתושבי עזה להחזיק את הראש מעל המים. אנחנו צריכים להמשיך עם האסטרטגיה שלנו שהיא ברורה מאוד. לא לשנות מהלכים לפי פצמ"ר כזה או אחר או פרשנות של עיתונאי כזה או אחר, גם חיסול המנהרות, גם השלמת המכשול, גם הדאגה לתושבי עוטף עזה".



על המנהרה שהותקפה במהלך הלילה הקודם אמר ליברמן כי "צריך להבין שמדובר בהפרה בוטה של ריבונות של שתי מדינות - ישראל ומצרים. מדובר בהנהגה צינית שרצתה לפגוע בצינור החמצן העיקרי שמספק את רוב הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. שלא נשלה את עצמנו. צריך להגיע לנוסחה של פירוז תמורת שיקום. בלי פירוז של רצועת עזה לא נאפשר שום שיקום משמעותי. נאפשר חיים אבל לא מעבר לזה.



בנוגע לניסיון חיסול, לכאורה, של בכיר חמאס שהתרחש היום בצידון שבלבנון אמר ליברמן כי "כל יום במזרח התיכון יש מאות פיצוצים וחיסולי חשבונות וכל הזמן מנסים להדביק לנו את זה".