כוחות צה"ל נטרלו הבוקר (חמישי) מטען שהונח על גדר המערכת בדרום רצועת עזה. המטען הונח בהפגנות יום השישי יחד עם המטען שהופעל לפני כשבועיים באירוע בו נפצעו ארבעה חיילים, וזאת בחסות הפרות הסדר האלימות על הגדר. כוחות צבא צה"ל פוצצו את המוטען, שהונח על הגדר מול רפיח. הפלסטינים מדווחים כי שמעו פיצוץ גדול.



גם המטען הזה, כמו זה שלפני שבועיים, הוסתר בידי דגל פלסטין. והפעם מתוך הפקת לקחים, המטען טופל באמצעים טכנולוגיים, והפיצוץ לא גרם נפגעים או נזק.  



בתוך כך, בשעות הבוקר הגיעה למעבר רחל במחסום בית לחם פלסטינית בת 18, תושבת בית לחם, ואיימה לפגוע בשוטרים והחיילים הפועלים במקום. שוטרי יחידת המעברים של משטרת ישראל השתלטו על הצעירה, ותפסו בתיקה סכין, באמצעותה איימה לפגע. היא נעצרה והועברה לחקירת מג"ב עוטף ירושלים.



כזכור, לפני כשבועיים נפצעו ארבעה חיילים כשמטען חבלה הופעל לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת, בדרום רצועת עזה. שניים מהחיילים נפצעו באורח קשה ושניים נוספים באורח קל ובינוני. האירוע נראה כ"פיגוע משיכה" - הכוח הגיע למקום כדי להסיר מהגדר דגל שהונח במקום, ככל הנראה במהלך הפגנות. עם הגעתם למקום, המטען שהוטמן מתחת לגדר הופעל. מדובר באירוע החמור ביותר מאז צוק איתן, ועל פי ההערכות, המטען הונח על ידי ארגונים סוררים. 
מדובר צה"ל נמסר לאחר הפיצוץ כי "צה"ל תקף באמצעות טנק עמדת תצפית בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה להפעלת המטען כנגד כוח צה"ל מוקדם יותר". העמדה שהותקפה, שייכת ככל הנראה לג'יהאד האסלאמי. הפיצוץ הגיע אחרי מספר חודשים מתוחים, שבמהלכם בין היתר אותרו שלוש מנהרות טרור בגבול עם רצועת עזה ונחשפו מטענים שהונחו בציר המשמש את כוחות צה"ל הנעים מצפון לטול כרם.