סוף שבוע מתוח: תושבת עוטף עזה, יעל רז לחיאני וג'יהאד סאלים המתגורר בעזה תיארו היום (חמישי) את תחושותיהם בשיחה עם יואב לימור ואלון בן דוד, לקראת הצעדה ההמונית הצפויה מחר בשעות הערב, סמוך לגבול הרצועה.



רז לחיאני התייחסה בשיחה ב-103FM למתח שמורגש בשטח: "אנחנו חשים שהחג הזה אחר מעט, אך אנחנו לא נותרים משותקים. אני ומשפחתי מארחים את משפחתנו בחג והם כבר מורגלים להגיע לקיבוץ גם בימים קשים יותר". היא ציינה כי "מרבית אנשי הקיבוץ החליטו מבעוד מועד היכן יבצעו את סעודת ליל הסדר, ואני לא חושבת שהאירועים האחרונים הובילו לשינוי בהחלטתם".



היא הוסיפה: "אנחנו רואים את היערכות של הקיבוץ ושל הצבא שעובד בשטח, יש איזושהי התרחשות". תושבת עוטף עזה התייחסה לתמונות של תושבי עזה מטיילים בחופשיות בכניסה לצאלים. "זה מטריד מאוד", אמרה, "המחשבה שהמונים כמוהם יוכלו לחדור את הגדר בליל הסדר מפחידה אותי עוד יותר".





לשיחה הצטרף ג'יהאד סלים, תושב עזה, שיצטרף לצעדת השיבה בגבול הרצועה. "ראשית אני רוצה לאחל לפלסטינים ולישראלים שיהיה חג שמח ושלום", אמר, "אני גדלתי בקיבוץ ואני מאחל לכל התושבים שיהיה להם טוב. בעזה לא הכל זה החמאס". לטענתו, חמאס לא דוחפת את העם לצעדה, אך העם חש את תחושת החנק כשניתן לו רק ארבע שעות של חשמל ביום.



"אנשים מעוניינים להגיע לגדר כדי לצאת ולהתאוורר, הם רוצים אוכל, רוצים להביא את הכסף הביתה", הסביר, "שמענו את האזהרות של מתאם הפעולות בשטחים לקראת הצעדה, שקרא לנהגי האוטובוסים שלא לצאת למחאה". הוא הוסיף: "לצערי נהגי האוטובוס לא מחליטים לבדם אם לצאת למחאה או לא, במידה והם יסרבו לצאת האוטובוס ייסע בלעדיהם".



תושב הרצועה האשים "את הרשות ואת המנהיגים הישראלים, בניהם נתניהו וליברמן שהובילו אותנו למצב הקשה הזה". הוא הסביר: "אני מתגעגע למנהיג כמו משה דיין שדאג לכל 800 האנשים שחיו בעוטף עזה, כיום ישנם שני מיליון תושבים. אנחנו בעד שלום ורוצים לחיות בכבוד".



תושבת עוטף עזה הצטרפה לאיחוליו של ג'יהאד והוסיפה: "גם אני זוכרת ימים אחרים ומציאות אחרת כשאותם תושבי עזה עבדו יחד עמנו בשטח. זה נעים לזכור שגם בצד השני ישנם אנשים שזוכרים שניתן לקיים כאן מציאות אחרת". היא אמרה כי "לא יודעת מתי זה יקרה, אבל הסיטואציה הזו חייבת להשתנות. אנחנו לא מסוגלים עוד לחיות על החרב לנצח". היא סיכמה: "אינני יודעת איך זה יקרה אך משהו ישתנה במאזן. אני מקווה שזה לא יהיה יותר גרוע בהמשך".


עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן