החייל שנפצע באורח אנוש הלילה (חמישי) בפעילות מבצעית במחנה בפליטים אל עמארי ממזרח לרמאללה מטופל עדיין בבית החולים הדסה עין כרם. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר לכתבים כי מתחקיר ראשוני עולה כי החייל הפצוע היה אחד מכוחות החילוץ, ונשא עליו ציוד מיגון מלא כולל קסדה. נזרקה עליו פלטת שיש, ככל הנראה מקומה שלישית של מבנה במחנה הפליטים, והוא נפגע פגיעה קשה מאוד בראש ובגב. קסדת החייל נמחצה כתוצאה מהפגיעה. המחבל שזרק את פלטת השיש לא נעצר.
"צה"ל עושה יותר פעילות בתקופה הזו. בשמונת הימים האחרונים במהלך הרמדאן התבצעו יותר פיגועי טרור וירי כולל שני פיגועי ירי שהיו ללא נפגעים. נמשיך לפעול ולסכל טרור היכן שנדרש", אמר תא"ל מנליס. "הוראות הפתיחה באש נשארו אותו דבר. הסיבה היחידה שלא ירו לעבר המחבל שזרק את הפלטה היא כי לא זיהו אותו. כל אמירה אחרת אינה נכונה". הפעולה בוצעה לאחר ששב"כ העביר מידע מודיעיני על חוליית טרור. בפעולה פעלו במשולב לוחמים במדים ומסתערבים. החייל שנפצע היה על מדים ונשא את כל ציוד המיגון הנדרש.
לגבי דובדבן, הוסיף דובר צה"ל, מדובר ביחידה מובילה שביצעה מאות פעולות. רק מתחילת 2018 לוחמיה עצרו מאות חשודים מתוך 1380 שנעצרו מתחילת השנה. "לפעולה של מעצר חוליית הטרור הזו היתה נדרשת יחידה מובחרת כמו דובדבן", אמר מנליס. הוא מסר כי זה אירוע הטרור המשמעותי הראשון בתקופה המתוחה של הרמדאן.


שר הביטחון, אביגדור ליברמן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לפציעת החייל כי "ליבנו עם לוחם דובדבן ומשפחתו בשעות הקשות האלו בהן כל עם ישראל מתפלל יחד להחלמתו. אנו רואים את האירוע בחומרה רבה. המחבל המנוול שפגע בו לא יידע יום ולא יידע לילה. לא יעבור זמן רב עד שנשים עליו את היד, חי או מת".

האירוע התרחש במהלך פעילות מבצעית יזומה, שכללה מעצר של מבוקשים באזור. במקביל, התפתחו במקום הפרות סדר. בהודעה הרשמית מטעם דובר צה"ל נמסר כי החייל נפצע כתוצאה "מחפץ כבד שנזרק לעברו ופגע בראשו בעת פעילות מבצעית באיו״ש. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי והאירוע מתוחקר. הודעה נמסרה למשפחתו".