לאחר שירי הרקטות התחדש אמש והפך לירי הנרחב ביותר מאז ימי מבצע צוק איתן, אראל סג"ל דן עם העורכת הראשית של 'אל-מסדר', שמרית מאיר, על הצעדים שישראל צריכה לנקוט מול אויביה מדרום: "טביעות האצבעות האיראניות בהתחממות הגזרה הדרומית ברורות. האינטרס האיראני המוחלט הוא להסית את תשומת הלב של ישראל מסוריה אל הדרום. מוחמד סנוואר כבר הרבה זמן מפלרטט עם האיראניים ומבהיר שחמאס בצד של איראן וחיזבאללה. הזרוע הצבאית תמיד נתמכה על ידי איראן, כעת זה פשוט נעשה בפומבי. גם הג'יהאד האסלאמי הוא ארגון איראני".
 
"חשוב לומר שאין שום 'סנריו' טוב בעזה מבחינת ישראל. כניסה למערכה נוספת בעזה היא טעות אסטרטגית לישראל. הקלף של ישראל היה לגרום לחמאס לאבד שליטה בעזה וכיום חמאס הוא זה שמוכן לוותר על השליטה מרצונו ולכן לדעתי יש לבצע פעולה עדינה בנושא. באמצעי התקשורת נטען שתקפנו בעוצמה רבה בעזה בעוד שנהגנו בפינצטה ודאגנו להפגיז מבלי לפגוע באיש.

"צריך להרחיב את מצב ה'הפרד ומשול' שקיים לציבור בעזה שחלקו כלל לא מעוניין להתחבר לאיראן. במקביל עלינו לנסות להקל על המצב ההומניטרי ברצועה בין הסבבים ולהבין שהסיבוב הזה נגמר לא טוב מבחינתנו ושישנה שחיקה בהרתעה. עלינו להפנים שמפני שאנחנו מפוקסים על הנוכחות הצבאית האיראנית בסוריה אנחנו משלמים מחיר בדרום כי אי אפשר להילחם בשתי חזיתות".

עוד הוסיפה ב-103FM: "סנוואר כמובן לא מוכן שחמאס יתפרק מנשקו והדרישה הזו תוקעת את כל התהליך, זהו מכשול בדרך להסדרה. כיום חמאס קובע את שעת הפתיחה לירי ומתקפל כשנוח לו. הוא זה שהחליט מתי תתקיים הפסקת האש. בהנחה שחמאס שוב יגיע לנקודה בה ירצה לשרטט מחדש את חוקי המשחק עלינו לפתוח את התיק של מבצע צוק איתן לעשות הכל הפוך. כשאנחנו עורמים בעזה ערימת גופות אנחנו פשוט עובדים במנגנון התעמולה של חמאס, כשאנחנו פועלים נגד הקודקודים ונגד האינטרסים הכלכליים של חמאס אנחנו מגיעים להישגים".

עריכה: איתמר זיגלמן