צה"ל חשף הערב (ראשון) תיעוד של דרכי הפעולה של החוליות המשגרות משטחי הרצועה את עפיפוני הנפץ ובלוני התבערה. בהודעה נמסר כי "טרור ההצתות הוא מעשה טרור מכוון ומתוזמן של ארגון הטרור חמאס. חמאס מוביל את תופעת טרור עפיפוני התבערה והנפץ, הוא שעומד מאחורי שיגורם והוא ישא באחריות לתופעת טרור זו. לאחר שתחילה החלה התופעה כתופעת טרור עממי, ניכר בשבועות האחרונים כי חמאס מוביל מהלך זה כפעולה מאורגנת, במסגרתה משוגרים בלוני ועפיפוני תבערה ונפץ מגבול רצועת עזה לעבר שטחי ישראל".

עוד נכתב: "שיטת הפעולה בה פועל חמאס: מפקד גזרתי בארגון הטרור חמאס פוקד על  שיגור עפיפוני או בלוני התבערה ומורה לפעילים תחתיו לייצר את העפיפון או בלון התבערה. הפעילים שקיבלו את ההנחיה מכינים את העפיפון או הבלון כאשר מחברים לו חומר בעירה הנלקחים ממוצבי חמאס.
שיטת ההפעלה של חמאס לחוליות טרור האש
הכנת העפיפונים נעשית על-פי רוב בכמויות ובאופן סידרתי, על ידי פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס. עם סיום ההכנות הפעילים משגרים את עפיפוני ובלוני הנפץ ליעדים שמאפשרים הדלקת שריפות רחבות".

בתוך כך, צה"ל תקף עד כה פעמיים ברצועה. התקיפה הראשונה התרחשה באזור השעה 16:30 והיעד שלה היה כלי רכב ששימש חולייה ששיגרה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה. כשלוש שעות מאוחר יותר, צה"ל אישר כי ביצע תקיפה נוספת באמצעות כלי טיס. הפעם היעד היה עגלה המשמשת חוליות של חמאס בהכנת בלוני תבערה ונפץ בצפון רצועת עזה". שני בלונים החשודים כממולכדים אותרו ביישוב בתחום מועצה אזורית מרחבים. חבלני משטרה הוזעקו למקום והזירה נפתחה בתום טיפול. 
 
בנוסף, בשעות שחלפו מאז הודעת דובר צה"ל, דווח על שתי תקיפות נוספות. הראשונה התרחשה גם היא מזרחית לאל בוריג' והשנייה ממזרח לשכונת זייתון מדרום לעיר עזה. על פי משרד הבריאות ברצועה, שלושה נפגעו במהלך התקיפה, שכוונה לעבר אופנוע עם עפיפוני נפץ. בתוך כך, החל משעות הבוקר פרצו 16 שריפות בעוטף עזה, כתוצאה מעפיפונים ומבלוני תבערה. 
כיבוי שריפה בעוטף עזה
26 שריפות פרצו אתמול בעוטף עזה בעקבות הפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה, צוותי הכיבוי שפעלו באזור השיגו שליטה על השריפות. בתוך כך, ביום שישי התרחשו הפגנות בארבעה מוקדים שונים לאורך גדר המערכת. משרד הבריאות הפלסטיני אישר כי לפחות 200 נפגעו באזור, בהם 44 פצועי ירי, שבעה מהם נפגעו באורח קשה. במהלך יום שישי פרצו כעשר דליקות בעוטף עזה, צוותי הכיבוי וצוותים של קק"ל השיגו שליטה על האש. 
אירועי סוף השבוע התרחשו בצל הפגישה שקיים אתמול בצהריים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יועצו הבכיר של הנשיא, ג'ארד קושנר, השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ושגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן. בפגישה זו הצוותים דנו בקידום התהליך המדיני, בהתפתחויות באזור ובמצב הביטחוני וההומניטרי בעזה. הארבעה צפויים להיפגש שנית במוצאי שבת.

כמו כן, בניסיון להילחם בטרור העפיפונים ובלוני התבערה, הוקמה אמש מערכת אלקטרו-אופטית על גבול הרצועה, שמטרתה לזהות את העפיפונים ממרחק של שבעה קילומטרים, כלומר כבר מעל השטח של רצועת עזה. לאחר האיתור המערכת אמורה לבצע שילוח של רחפן שמקבל נקודות ציון מדויקות, ולבצע את היירוט עצמו. מדובר במערכת שפותחה על ידי אלביט, ואושרה לניסוי מבצעי.