בלון תבערה בוער נחת היום (שלישי) בשעות הצהריים בגן ילדים במושב בשדות נגב שבעוטף עזה בזמן שילדים שהו בחצר. הגננת הרחיקה את הילדים והזעיקה כוחות כיבוי וחבלה בעקבות האירוע שבו לא היו נפגעים. בהמשך נמסר מצה"ל כי כלי טיס של חיל האוויר ביצע תקיפה לעבר חולייה ששיגרה בלוני תבערה מצפון רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל.



הגננת, שהתראיינה לחדשות עשר, אמרה: "הסתכלתי לשמיים, ופתאום ראיתי שנפל לנו בחצר משהו עם עשן ובוער, ישר הבנתי מה קרה, ו-15 שניות היינו בממ"ד, פינינו את כולם, אמרנו שיר המעלות, ואנחנו בטוחים שממשלת ישראל עושה הכל כדי להגן עלינו".



תמר כהן-מרדכי, תושבת מושב תקומה, אמרה ל"מעריב" כי "זה קצת מפתיע, כי אנחנו, למזלנו, רחוקים ולא סובלים, כמו ביתר האזור, מצבע אדום ומעפיפוני התבערה, למרות כל המתיחות האחרונה. הפעם הרוח נשאה את הבלון אלינו, וכאשר קיבלנו את ההודעה על בלון התבערה, רצנו לכיוון הגן. לתדהמתי, מצאתי שהילדים שלנו רגועים. הסייעת בת שבע היא מאוד אחראית, ומיד מיהרה להכניס את הילדים אל תוך הגן. ההורים היו מבוהלים יותר מהילדים".



כתוצאה מהמתיחות הגוברת בגבול הדרום, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בשעות הצהריים המוקדמות הערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה בהשתתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירים נוספים. "היום זה יום השנה הרביעי לנפילתו של הדר גולדין ז"ל. אנחנו מחויבים להחזיר אותו ואת אורון שאול ואת שני אזרחינו חזרה למדינת ישראל", אמר נתניהו.



"אתמול ביקרתי בשדרות וראיתי את קיר הפלדה של הנחישות האזרחית שלהם, והיום אני מבקר פה בצה"ל, יחד עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלוף פיקוד הדרום וראש השב"כ. ראיתי את קיר הפלדה הצבאי שלנו. אנחנו במערכה, יש בה חילופי מהלומות ואני יכול להגיד לכם שצה"ל ערוך לכל תרחיש. אני מאוד התרשמתי ממה שראיתי כאן ואני יודע שכמוני, כל אזרחי ישראל, מאמינים בצה"ל ונותנים לו גיבוי לקראת כל התפתחות אפשרית".



נתניהו באוגדת עזה. צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו באוגדת עזה. צילום: קובי גדעון, לע"מ



במענה לשאלה האם הוא מאמין שניתן לפתור את המשבר בלי לצאת למערכה רחבה, אמר ראש הממשלה: "אני מאמין שאנחנו עושים את הדברים הנכונים. כדאי שיתחילו לשים לב לא רק למה שאנחנו אומרים אלא גם למה שאנחנו עושים". 
ליברמן, אמר היום במהלך ביקור בתרגיל אוגדה 162, כי במידה וישראל תאלץ לצאת למערכה היא תוכל להכריע כל אויב: "צה"ל מוכן וערוך לכל משימה שנטיל עליו. ביקרתי בתרגיל, פגשתי את המפקדים והלוחמים, התרשמתי מאוד מהמוכנות ומהמוטיבציה. במידה ונאלץ לצאת למערכה, אנחנו נוכל להכריע כל אויב". שר הביטחון הוסיף: "צה"ל יודע מה לעשות, איך לעשות ומתי לעשות. אנחנו נקבע את כללי המשחק ולא אף אחד אחר". 

בתוך כך, השיח' מוחמד אל עמאדי, השליח הקטארי לשיקום רצועת עזה, טען היום בראיון באל ג'זירה כי בין ישראל לחמאס "יש הבנה שלא להרוג אף אחד בחילופי האש ביניהן".



נתניהו עם חיילים בביקורו בדרום. צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו עם חיילים בביקורו בדרום. צילום: קובי גדעון, לע"מ



לדבריו, "יש לנו מצב של עימות מדוד ונשלט - ישראל יורה על עמדות של חמאס שפונו מאנשים וגם חמאס יורה על מקומות בהם אין אנשים". הוא הסביר כי ההבנות בין הצדדים הושגו עוד לפני שהקטארים נכנסו לתמונה, "אבל רצינו לעצור את ההסלמה כדי שהשיקום לא ייפגע". אל עמאדי הוסיף כי "לא רצינו מלחמה נוספת כי המחיר שלה יהיה כבד לשני הצדדים ויהיה קשה לממן את שיקום הרצועה במצב כזה".



בתשובה לשאלה מדוע חלה ההסלמה הפתאומית הזו בדרום, אמר השליח הקטארי כי הוא חושב שישראל רוצה לשנות את הדינמיקה מול חמאס, משום שהיא רצתה להגיב על טרור העפיפונים המשוגרים לעבר שטחה וגורמים לשריפות רבות. "עם זאת, אני לא חושב שישראל רוצה הסלמה מלאה ועכשיו היא מדברת עם מצרים ועם שליח האו"ם למזרח התיכון על עצירת ההסלמה".