בעקבות נאום נתניהו באו"ם שחשף מידע על מתקני טילים של חיזבאללה סמוך לשדה התעופה בביירות פרסם צה"ל תיעוד של התשתית אותה ניסה חיזבאללה לבנות בשנה האחרונה להסבת טילי קרקע קרקע לטילים מדוייקים בשכונת אוזעאי, הסמוכה לשדה התעופה.
על פי המידע שבידי צה"ל בכירי ארגון חיזבאללה קיבלו החלטה מודעת להעביר את מרכז הכובד של פרוייקט דיוק הטילים, בו הם עוסקים מזה זמן, למרחב האזרחי בלב ליבה של העיר ביירות. מדובר באתר בתוך אצטדיון כדורגל של נבחרת חיזבאללה, אתר  נוסף בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי "חרירי" של לבנון. ועוד אתר במעגנה, בלב שכונת מגורים ובסמוך למבניים אזרחיים המרוחק כ-500 מטרים בלבד ממסלול הנחיתה של שדה התעופה.
חיזבאללה פועל לבניית תשתית להסבת טילים למדוייקים בלב העיר ביירות. צילום: דובר צה"ל


פריסת האתרים במרחב האזרחי. צילום: דובר צה"ל
האתר במעגנה. צילום: דובר צה"ל



האתר המגרש הכדורגל "אלעהד", קבוצת הכדורגל של החיזבאללה. צילום: דובר צה"ל


לפי צה"ל כל זאת נעשה תוך סיכון מודע של אוכלוסייה לבנונית בלתי מעורבת. פרויקט הדיוק מתבצע תוך שימוש בידע, טכנולוגיה, מימון והכוונה איראניים. אחד הניסיונות להעברת מכונות המיועדות להסבת טילים למדויקים מסוריה ללבנון נתקף על ידי ישראל ב-17 בספטמבר, התקיפה בה הופל המטוס הרוסי שהוביל ליחסים מתוחים מול מוסקבה.

עוד פורסם על ידי צה"ל כי "ישנם אתרים נוספים בביירות ומחוצה לה בהם פועלים גורמי חיזבאללה בניסיון דומה להקמת תשתיות שיהיו מיועדות בעתיד לאחסנה והסבה של טילים מדויקים. ישראל עוקבת אחר האתרים הללו במגוון יכולות ואמצעים, מחזיקה במידע רב על פרוייקט הדיוק, ופועלת מולו במענה מבצעי מגוון ובשיטות וכלים שונים. מאמצים נרחבים הביאו לכך שנכון לספטמבר 2018 אין בלבנון מפעל פעיל שמבצע הסבה תעשייתית לנשק מדויק".