תא"ל במיל' צביקה פוגל, לשעבר ראש מטה פיקוד דרום, התראיין היום (שישי) בתכניתו של ניסים משעל ב-103FM, והתייחס לקריאתו של הרמטכ"ל, גדי איזנקוט אמש, לתגבר את כוחות צה"ל לקראת האפשרות לכניסה לרצועת עזה: "אני שונא מלחמות, אבל המצב בלתי אפשרי כרגע. אנחנו מתחילים לאבד את דרכנו, אז בואו נקנה כרטיסי טיסה ונעבור למקום אחר". 



הסבלנות פוקעת? הולכים לעימות?


"צה"ל חייב לתגבר את כוחותיו כדי להיות מוכן לכל תרחיש, אם אתה שואל אותי, מקבלי ההחלטות הלא אמיצים אצלנו יעשו מקסימום יום לחימה קצר וזה יסתיים. אין למנהיגות שלנו אומץ אמיתי לחסל את הבעיה הזאת, לכולם נוח איתה. הם לא רוצים הרי לחסל את הכוח הצבאי של החמאס. יחיא סינוואר רוצה הסלמה, לא מלחמה. הוא רוצה לשמור על שלטונו. גם אצלנו ביבי חזק מול החמאס פעם בשלוש ארבע שנים, וליברמן מבין ערבית פעם בשלוש ארבע שנים, ויחיא סינוואר רוצה לשלוט ברצועת עזה, ולבנות על חורבותיה של מדינת ישראל את מדינת החמאס, ולכולם זה נוח".



אילו הדברים היו תלויים בך, מה עושים?


"אני שונא מלחמות, אני מפחד ממלחמה, אני מתעב אותה, ולא רוצה משפחות שכולות. אבל המצב בלתי אפשרי כרגע. המדרגה הראשונה זה חיסולים ממוקדים, כל יום, בכל דקה. מהאוויר, מהים ומהיבשה. אני חייב לזרוע ברצועת עזה הרתעה, פחד, מבוכה, כל המילים היפות האלה, שיבינו שהם נרדפים כל הזמן. שלא יהיה להם זמן להכין תהלוכות, מצעדים, טילים, מנהרות או כל דבר אחר. סינוואר הוא היעד הראשון".



"צריך להכריז שאנחנו יוצאים למלחמה כדי להכריע את הכוח הצבאי של חמאס, לא מכה, לא הרס, לא מבצע, אלא מלחמה. לא רק חיל האוויר, לגלות את האומץ ולהיכנס לעזה. צריך להפסיק לפחד, להיכנס לעזה, לעשות את זה ולצאת, לא צריך לשלוט על שני מיליון פלסטינים. עשית את זה נגד סוריה, נגד ירדן, נגד מצרים. מעזה אתה מפחד? די, אנחנו יודעים מה אנחנו שווים. העניין הוא שאנחנו מתחילים לאבד את דרכנו, אז בואו נקנה כרטיסי טיסה ונעבור למקום אחר", הוסיף פוגל. 





זה יעלה לנו בהרבה הרוגים. השאלה אם זה כדאי.


"לא, זאת לא השאלה אם זה כדאי או לא. איום על שגרת החיים כמו שקיימת היום, ואף אחד לא מבטיח לך שלא ייצאו מולך למלחמה ואז בוא נראה איך תדבר. אני רוצה שהיוזמה תהיה אצלי, גם אם נשלם על זה מחיר. אני מוכן להיות הראשון שצועד ומוביל את חיילי צה"ל, למרות שאני לא חי"רניק גדול, אבל זה מה שצריך לעשות. אנחנו חייבים להוכיח למזרח התיכון שאנחנו עובדה קיימת פה. אם לא נעשה את זה אנחנו נישבר. אין לנו אורך נשימה למלחמת התשה. אנחנו לא בנויים לזה".



מילא המדינאים שאמרת שאין להם אומץ, אבל איך אתה מסביר את זה שיושבים שם הרמטכ"ל והקצינים בדיונים. הם לא רואים את מה שאתה רואה?


"הם רואים את מה שאני רואה, ויש דעות כאלה. אנחנו מדינה עם צבא, הרמטכ"ל צריך לבוא ולהגיד מה צריך לעשות כדי לעמוד במטרות המדיניות. הצבא צריך לקבל הנחיות מאוד ברורות. אני בטוח שיש מפקדים שלא נוח להם לצאת למלחמה, אף אחד לא רוצה הרוגים, משפחות שכולות, פצועים וירי על הכתפיים שלו. אבל אין ברירה, נגמרו לנו הברירות מזמן ואנחנו אוהבים את המצב הזה של אין ברירה. נקבל פעם אחת החלטה לעתיד הרחוק ולא לכיסא הפוליטי ל-2019".