הרמטכ"ל גדי איזנקוט שוחח עם מפקד צבא סעודיה, הגנרל פיאד אל רוויילי, במהלך ביקור בארצות הברית, שם השתתף בכינוס מפקדי צבאות מרחבי העולם. על פי הדיווח בכאן 11 מהערב (שלישי), איזנקוט ומקבילו הסעודי שוחחו על האיום האיראני ושניהם רואים עין בעין את הדרך בה צריכות מדינותיהם להתמודד עם האיום האיראני ולהיאבק בו. עוד דווח, כי איזנקוט נפגש עם מפקדי צבאות נוספים באזור, כמו הרמטכ"ל הירדני. בדובר צה"ל סירבו להתייחס. 



בתקופה האחרונה חלה התקרבות מסוימת בין ריאד לירושלים, בעיקר על רקע האיום האיראני על שתי המדינות. יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן, אף אמר כי לשתי המדינות יש אינטרסים רבים משותפים. "אני מאמין שלכל עם, בכל מקום, יש זכות לחיות באומתו השלווה. אני מאמין שלפלסטינים ולישראלים יש זכות לקבל אדמות משלהם. אבל צריך שיהיה לנו הסכם שלום שיבטיח את היציבות לכולם ויש לקיים יחסים נורמליים", אמר בן סלמן כשנשאל על הסכסוך הישראלי פלסטיני.



יורש העצר הוסיף: "ישראל היא כלכלה גדולה לעומת גודלה והיא משק צומח, וכמובן שיש הרבה אינטרסים שאנחנו חולקים עם ישראל. אם יהיה שלום, יהיה עניין רב בין ישראל למדינות המפרץ בשיתוף פעולה". לאחרונה דווח כי ריאד רכשה מישראל מערכת כיפת ברזל, שאמורה למודד עם הטילים שמשגרים המורדים הח'ותים בתימן, שנתמכים על ידי איראן, ועמם נמצאת הממלכה במלחמה. 



לפני שנה התראיין איזנקוט לעיתון הסעודי "אילאף", ואמר כי לישראל ולערב הסעודית אינטרסים משותפים בנושא איראן. "אנחנו מוכנים לשתף מידע אם צריך", אמר.