בוטלה הפגישה שהייתה אמורה להתקיים היום (רביעי) בין שר הביטחון אביגדור ליברמן ומשפחותיהם של קים יחזקאל לבנגרוד וזיו חג'בי, שנרצחו בפיגוע לפני חודש באזור התעשייה ברקן.

במכתב למשפחות, הסביר ליברמן כי הסיבה לביטול הינה בגלל הדלפה לתקשורת שהביאה לפרסום אמש בחברת החדשות שיחה שקיימו עם יועצו של שר ביטחון, שהתקשר אליהם בהנחייתו.


 

"ביקשתי לפגוש אתכם בנפש חפצה ומתוך כוונה כנה לשמוע וגם לעדכן אתכם במצוד אחר רוצח יקירכם. הזמנתי למפגש נציגים בכירים מצה"ל ומהשב"כ, כדי להציג לכם באופן מעמיק ובלתי אמצעי את מאמצי מערכת הביטחון ללכידת המחבל ולהריסת ביתו" כתב שר הביטחון, "לצערי הרב, כאשר שיחה עם קצין צה"ל בדרגת סגן אלוף, שהתקשר אליכם בהנחייתי, מוקלטת ומודלפת לתקשורת, עם כל הצער וההבנה, לא ניתן לקיים שיח פתוח. לפיכך, הפגישה שתוכננה להיום, לא תתקיים".

בשיחה שפורסמה אמש בחברת החדשות, עדכן היועץ של ליברמן את רפי יחזקאל, אביה של קים, על האילוצים והכבלים המשפטיים בכל מה שקשור להריסת ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע.


כזכור, מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הוציא אתמול צו הריסה לבית בו התגורר המחבל, אשרף נעאלווה, שביצע את הפיגוע בברקן ב-7 באוקטובר השנה. הצו מתייחס לקומת המרתף וקומת הקרקע של המבנה, בהן התגורר המחבל שעמד מאחורי מתקפת הטרור, בה נרצחו חגיבי ויחזקאל לבנגרונד ז"ל. הצו נחתם לאחר שנדחתה השגה שהגישה משפחתו של המחבל נגד ההריסה. 

אמש הפגינו מאות בני אדם הפגינו במצעד הלפידים שנערך בברקן, בדרישה להגביר את קצב החיפושים של כוחות הביטחון אחר המחבל שביצע את הפיגוע, ולהביאו לדין. במהלך הצעדה, אזקו עצמם המפגינים כסמל לדרך המזעזעת בה פעל המחבל, שאזק את קים יחזקאל לפני שירה בה למוות.