עוצבת הקומנדו של צה"ל עורכת בימים אלו תרגיל של כעשרה ימים, בחלקים שונים במדינה, בהשתתפות יחידות מגלן, אגוז ודובדבן. הלוחמים מתרגלים מגוון תרחישים, ביניהם לחימה בשתי חזיתות - האחת בחזית הדרומית מול ארגון החמאס ברצועת עזה והשנייה בחזית הצפונית מול ארגון החיזבאללה בלבנון. 



במהלך התרגול, בוצע שיתוף פעולה רחב עם חיל האוויר, ובכלל זאת הסקת כוחות ותקיפת מטרות רחבה בסיוע קרוב לכוחות. העוצבה תרגלה גם מעבר בין תאי שטח וגזרות לחימה, לוחמה בשטח פתוח ובשטח בנוי. 
 מצה"ל נמסר כי "תרגיל זה מביא לידי ביטוי יכולות מתקדמות ושילוב של יכולות מיוחדות של יחידות העוצבה בתרחישים משתנים ומורכבים". מדובר בתרגיל החטיבתי השישי של העוצבה שהוקמה לפני כשלוש שנים, והוא חלק משורת תרגילים חטיבתיים שהסתיימו לאחרונה ומהווים חלק מתהליך שיפור המוכנות של צה״ל לחירום ומלחמה.
 

הלוחמים במהלך התרגיל. צילום: דובר צה"ל

הלוחמים במהלך התרגיל. צילום: דובר צה"ל


הרמטכ"ל גדי איזנקוט ביקר במהלך השבוע בתרגיל ושוחח עם מפקדי היחידות והלוחמים על התהליך שעברה עוצבת הקומנדו מאז הקמתה, שיתופי הפעולה האיכותיים בין היחידות ועל מוכנות העוצבה למלחמה הבאה. 

הרמטכ"ל גדי איזנקוט עם אלוף משנה קובי הלר במהלך התרגיל. צילום: דובר צה"ל

לוחמי עוצבת הקומנדו במהלך התרגיל. צילום: דובר צה"ל


מפקד עוצבת הקומנדו, אלוף-משנה קובי הלר, אמר במהלך התרגיל כי "אנחנו נמצאים בעיצומו של תרגיל משמעותי בהשתתפות כלל מפקדי ולוחמי הקומנדו. העוצבה היא כלי מבצעי חדש בארגז הכלים של צה"ל, אשר מאפשר מתן פתרונות מבצעיים למגוון אתגרים ואיומים. מפקדי ולוחמי העוצבה עמדו במשימות שתורגלו, פשוטות ומורכבות כאחד, והפגינו רמה מקצועית גבוהה. תרגיל זה מוכיח שעוצבת הקומנדו ערוכה ומוכנה לכל תרחיש אליה תידרש ולהתמודדות בכל זירה ומול כל אויב".