ארגון חיזבאללה דחה את ההחלטה של בריטניה להכניס לרשימת ארגוני הטרור, ואמר היום (שישי) כי "לבריטניה אין זכות להאשים את חיזבאללה או כל תנועת התנגדות בטרור".



בהודעה שהוציא הארגון השיעי לבנוני, הדגיש כי הוא ארגון התנגדות נגד הכיבוש הישראלי. "אין לשום מדינה בעולם את הזכות, כאשר היא חובקת את הטרור ומממנת אותו, להגדיר את חיזבאללה או כל ארגון התנגדות כגוף טרור".



חיזבאללה הוסיף עוד, כי "מדובר בהחלטה אמריקאית שמוכיחה שהממשלה הבריטית רק עושה כדבריו של הממשל האמריקאי, גורמת לעוינות עם עמי האזור כדי לרצות את שליטי וושינגטון, על חשבון האינטרסים של העם שלה, תפקידה והנוכחות שלה במזרח התיכון ובעולם המוסלמי".



עוד נאמר, כי "האשמות הטרור שממציאה ממשלת בריטניה אינה יכולה לרמות את החופשיים בעולם, בהם החופשיים בבריטניה עצמה, שיודעים היטב מי יצר את הטרור באזור שלנו, מימן אותו ותמך בו, ועדיין ממשיך בפשעיו בסוריה, עיראק ותימן – כלומר ארצות הברית והכלים שלה באזור".



"הממשלה הבריטית העליבה את העם הלבנוני, שמתייחס לחיזבאללה ככוח פוליטי ועממי גדול, ואף העניק לארגון תפקיד רחב בפרלמנט ובממשלה העתידית", נאמר בהודעת הארגון. "חיזבאללה, אשר נלחם בכיבוש הישראלי הארוך עד לשחרור מרבית השטח הלבנוני, ממשיך להתנגד לטרור ואיומיו, וכן לשאיפות של ישראל על האדמה, האוצרות והמים של לבנון, וימשיך להגן על החופש והעצמאות של לבנון". 



כזכור, לפני ארבעה ימים הודיעה בריטניה כי תכריז על הארגון השיעי כעל ארגון טרור. לונדון אף החמירה את איסור הפעילות של הארגון בשטחה וקבעה כי גם הזרוע הפוליטית שלו, החברה בפרלמנט הלבנוני, אינה חוקית. שר הפנים של בריטניה, סאג'יד ג'אביד, אמר כי "חיזבאללה ממשיך בניסיונותיו לגרום לאי יציבות במצב הרגיש במזרח התיכון, ואנחנו כבר לא יכולים להבחין בין הזרוע הצבאית שלו, שכבר הוצאה אל מחוץ לחוק, לבין הזרוע הפוליטית. בעקבות זאת, החלטתי להכניס את הארגון כולו לרשימת ארגוני הטרור".



על פי דיווח בטלגרף, המהלך דורש את אישור הפרלמנט הבריטי, וכעת השאלה היא האם מפלגת הלייבור, שראה ג'רמי קורבין כינה בעבר את אנשי חיזבאללה כ"חבריו", ייתמכו בו או יתנגדו. עוד דווח, כי המהלך של שר הפנים מגיע בעקבות אזהרות של חברי פרלמנט שבריטניה עשתה הבחנה שגויה כשהכניסה את הזרוע הצבאי לרשימת ארגוני הטרור אך לא את הזרוע הפוליטית. שר החוץ ג'רמי האנט אמר כי "אנחנו תומכים נלהבים של לבנון יציבה ומשגשגת. עם זאתף אנחנו לא יכולים להיות שאננים בכל הנוגע לטרור. ברור שההבחנה בין הזרוע הצבאית של חיזבאללה לפוליטית אינה קיימת, ועל ידי הכנסתו לרשימת ארגוני הטרור, הממשלה שולחת מסר ברור לפיו פעילויות שגורמות לחוסר יציבות באזור הן לגרמי לא מקובלות ופוגעות בביטחון הלאומי של בריטניה". האנט הוסיך כי "זה לא משנה את מחויבותנו ללבנון, איתה יש לנו יחסים רחבים וחזקים".



בריטניה מצטרפת לארה"ב, קנדה, הולנד וישראל כמדינות שהכריזו על חיזבאללה כארגון טרור, ללא הבחנה בין הכוח הצבאי שלו לבין המפלגה הפוליטית. גם הליגה הערבית עשתה זאת בנובמבר 2017, בדיון על המעורבות האיראנית במזרח התיכון.



בישראל בירכו על המהלך הבריטי. השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, כתב בטוויטר: "ברכות לממשלת בריטניה ולידידי שר הפנים סג'יד ג'אביד על ההחלטה הצפויה להגדיר את חיזבאללה כולו כארגון טרור. בפגישותיי עם ג'אביד בשנים האחרונות, הדגשתי שזהו צעד חשוב שיאפשר להילחם בפעילות הרצחנית של הארגון. אסור לאפשר לארגוני טרור להסתתר מאחורי מסכות של גורם "פוליטי" או "מדיני".