עיתון "אל-חיאת" מדווח היום (רביעי) כי קפריסין ויוון יתווכו בין ישראל ללבנון בסוגיית הגבולות הימיים הנמצאים במחלוקת בין המדינות. זאת, לאור קו הגז שצפוי להיות מוקם בין ישראל, יוון, קפריסין ושאר אירופה. לשתי המדינות ישנן יחסים דיפלומטיים וכלכליים טובים עם ישראל, אך גם עם לבנון, ובהמשך השנה צפויה אף פסגה בין מנהיגי לבנון, קפריסין ויוון.

על פי הדיווח, מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו עסק בנושא הגבולות הימיים בין לבנון וישראל בהרחבה במהלך ביקורו בביירות בחודש שעבר, ושוחח על כך בהרחבה עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי. 
ברי עצמו אמר אמש, לאחר מפגש עם מפקד יוניפי"ל בדרום לבנון, כי ארצו מוכנה לפשרה בנושא הגבולות הימיים בינה ובין ישראל. זאת, באמצעות המנגנון שקבע את הקו הכחול (הגבול בין לבנון לישראל) ותחת פיקוח של האו"ם.


דחף לפתרון המשבר. מייק פומפאו. צילום: רויטרס

 
עקב המחלוקת על הגבולות, כלי התקשורת בלבנון מרבים לדווח על חדירה של כלי שיט ישראליים למים הטריטוריאליים של ארץ הארזים. לצד זאת, יש בין המדינות מחלוקות חריפות גם סביב הסוגיה הפלסטינית ומעורבות ארגון הטרור החיזבאללה בפוליטיקה המקומית ובצבא. שלשום התייחס מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, בנאום מיוחד ליחסים עם ישראל ולדיווחים על אפשרות של מלחמה, ואמר כי "לא אמרתי לא בישיבה סגורה ואפילו ביני לבין עצמי, שבקיץ תהיה מלחמה בין ישראל ללבנון. לא אמרתי גם שלא אהיה ביניכם. חיים ומוות בידי אלוהים".
נסראללה גם הודה שהמצב הכלכלי בלבנון קשה מאוד. "כולם מסכימים שלבנון נמצאת במשבר כלכלי, עם חשש לפשיטת רגל. כנראה שאנחנו מוכרחים ללכת לפתרון, על בסיס שיתוף פעולה של כולם". לדבריו, הבעיה פוגעת בכל העדות, הדתות והאזורים, ולכן צריך להתנהל בחוכמה ובאומץ. "בחיזבאללה ניקח אחריות כחלק מהעם והמדינה, לצד הכוחות הפוליטיים", הסביר, "הלבנונים עומדים מול הקיר ועליהם לפעול נגד השחיתות ובזבוז הכספים במדינה, בתנאי שלא לגעת באוכלוסיה החלשה או הטלת מסים חדשים עליהם. זהו קו אדום, וכל השאר אפשר להתווכח עליו, הרחק מהסיסמאות והפופוליזם".