"חיכינו לאירוע המרגש הזה, שנדחה מיום העצמאות בגלל הקורונה", מספרת סרן נהיר אורן, מדריכה ראשית בבסיס הטירונים דותן במחנה 80, שהייתה בין 60 מקבלי אות מצטייני הרמטכ"ל, בטקס שהתקיים ביום חמישי במתכונת מצומצמת על רקע מגבלות הקורונה.

אורן (25) מתל אביב, שהייתה מפקדת צוות בקורס קצינים בבה"ד 1, שהתה עם הצוערים סמוך לזירת פיגוע הדריסה ב־8 בינואר 2017 בטיילת ארמון הנציב בירושלים, שבו נרצחו ארבעה חיילים ו־13 נפצעו, בהם שלושה קשה. 

בני גנץ ורוני גמזו בסיור במפקדת הקורונה (צילום: גרגורי באדו / לע"מ)

"שמענו בום חזק ובשנייה אחת הכל השתנה. הדילמה הייתה אם לשמור על הצוות שלי, או לרוץ לזירת הפיגוע ולסייע. לקחתי צוערים ויצרנו טבעת היקפית. רצתי וסייעתי לחבוש נפגעים", היא משחזרת. "אחרי האירוע, כשהמכנסיים שלי היו מכוסים בדם, נפל לי האסימון על עוצמת האסון הכבד".

סרן נהיר אורן (צילום: דובר צה''ל)
סרן נהיר אורן (צילום: דובר צה''ל)

מצטיינת רמטכ"ל נוספת שזכתה לכבוד זה היא סרן קארין ביטון (26), שמשרתת כמפקדת מגמת הפיקוד בבה"ד 1. ביטון, המתגוררת ביישוב עומר, מפקדת על תחום היציאה לקצונה בחיל משאבי האנוש (חיל השלישות לשעבר) ומלווה בתהליכי היציאה לקצונה של הצוערים, החל מקליטתם ועד עמידתם על רחבת המסדרים לקבלת הדרגות. "אני שמחה לקחת חלק במאמץ להגשים להם חלום, להיות חלק משמעותי בתהליך שלהם ולהכיר אנשים מעוררי השראה", סיפרה.