ד"ר נמרוד נוביק, חבר הנהלת תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל", הכוללת בכירים לשעבר בצה"ל, במוסד, במשטרה ובשב"כ, אמר בוועידה השנתית של "הג'רוזלם פוסט", שנערכה השנה במתכונת וירטואלית בשל הקורונה, כי להסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות יש פוטנציאל אדיר בכמה רמות. "לישראלים יש הרבה מה להרוויח משיתוף הפעולה עם העמיתים שלנו באיחוד האמירויות במגוון של תחומים", אמר נוביק. "תיירות וקשר אנושי הם חשובים, אבל מה שמונח לפנינו הוא שיתוף פעולה מעמיק בתחומי המדע והטכנולוגיה שישפר את הביטחון בשני הצדדים".

שיחת וידאו בעברית בין נתניהו למלווה מהאמירויות של המשלחת הישראלית. צילום: דוברות רה"מ

לדברי נוביק, ישראל ואיחוד האמירויות הן שתיים מהמדינות המובילות באזור בכל הנוגע למדע, טכנולוגיה והשאיפה ליציבות. בנוסף, נוביק, המקושר לארגון האמריקאי־יהודי Israel Policy Forum, הציע שישראל תתעל את תמיכת בחריין ואיחוד האמירויות כדי לפתור את הסכסוך עם הפלסטינים.

במסגרת הכנס שוחח נוביק, לשעבר גם יועצו הבכיר של הנשיא שמעון פרס המנוח, עם ח'אלד אבו טועמה, הכתב לענייני ערבים של "הג׳רוזלם פוסט", וראיין את ד"ר אבתסאם אל־קעטבי, נשיאת מרכז האמירויות למדיניות, שאמרה: "אף שאיחוד האמירויות רואה את ההסכם כהזדמנות להחיות את תהליך השלום בין הפלסטינים והישראלים, אני לא רואה את עצמי כמתווכת. הפלסטינים זקוקים להנהגה צעירה וחדשה שמעוניינת בשלום".