ביתו של המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הף באוגוסט האחרון יהרס, כך קבע היום (ראשון) בג''ץ כאשר דחה את עתירתו של המחבל שהוגשה על ידי המחבל ובני משפחתו, שיוצגו על ידי ארגון המוקד להגנת הפרט. ההחלטה להתיר לצה''ל להרוס את בית המחבל התקבלה ברוב דעות על ידי השופטים נועם סולברג ויעל וילנר שפסקו: "חפצי-חיים אנחנו, ולא נמות על קידוש אמנת ז'נבה". מני מזוז התנגד להריסת הבית בדעת מיעוט. 

מתוך ההלוויה של הרב אוחיון. צילום: אלון חכמון

הרב אוחיון נרצח בקיץ האחרון סמוך לצומת סגולה בפתח תקווה. המחבל, חליל דויכאת, בן 46 משכם, דקר את הנרצח בחזהו בעד שצעד בסמוך לכביש ונמלט מהמקום. כוחות משטרה ששהו סמוך לצומת תפסו את המחבל כאשר הוא נושא עליו את הסכין איתה ביצע את הרצח.

 השופט נועם סולברג התייחס בפסיקתו לטענת העותרים כי ההריסה נוגדת אמנת בינלאומיות וכתב: "איננו יכולים אפוא לפרש את האמנות הבינלאומיות שקיבלה על עצמה מדינת ישראל במנותק מן ההיבט המסוים של המלחמה בטרור, שאותו אנו חווים, לדאבון הלב, דבר יום ביומו; חפצי-חיים אנחנו, ולא נמות על קידוש אמנת ז'נבה". 

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מלווה את משפחת אוחיון אמר: "אנו מברכים על פסק הדין ומאמינים שפעולות הרתעה נחושות מביאות להצלת חיים ומונעות קורבנות ישראלים רבים. מצער מאוד ואף מקומם לראות שבבית המשפט הישראלי יושבים גם שופטים שבענייהם ערך חיי ישראלים וחיילי צהל פחות מכל ערך אחר".

חליל דויכאת - המחבל בפיגוע בפתח תקווה (צילום: פרטי)
חליל דויכאת - המחבל בפיגוע בפתח תקווה (צילום: פרטי)

מהמוקד להגנת הפרט, אשר ייצגו את משפחת המחבל בעתירה נמסר בתגובה: "הריסת בית של משפחה חפה מפשע היא בושה למדינת ישראל וחבל שבג"ץ נותן לכך יד. פסק הדין לא עושה כל צדק ואינו מספק כל הרתעה. המקום למצות את הדין עם פושעים הוא במערכת המשפט ואין כל הוכחה ליעילות של השימוש בהריסות בתים כצעד הרתעתי. כך או כך, מדובר בענישה קולקטיבית פסולה ממניעים שנראים כנקמה, הן מבחינת החוק הבינלאומי והן מבחינת המקורות היהודים".

תנועת "אם תרצו" הגיבה אף היא להחלטת בג''ץ ומסרה כי "הגיע הזמן שבג''ץ יפסיק להתערב בהחלטות בטחוניות של מדינת ישראל ויתן לגורמי הביטחון לעשות את עבודתם. כל מחבל שפל צריך לדעת כי אם הוא יבחר לצאת ולרצוח, דמו יהיה בראשו וביתו יהרס לאלתר. חובתם של שופטי בג''ץ להגן על אזרחי ישראל ולא על המחבלים, משפחותיהם ורכושם".

ב"אם תרצו" התייחסו גם לעמדתו של השופט מני מזוז שהתנגד להריסת בית המחבל: "השופט מזוז פסק בפעם העשירית נגד הריסת בית מחבל. אנו קוראים לנשיאה חיות להפסיק לשבץ את השופט מזוז לדיונים בנושאי הריסת בתי מחבלים. פסיקותיו פוליטיות ולא משפטיות ויש בכך טעם לפגם".