יום ירושלים האיראני מצוין השנה ב־7 במאי, ובמערך הסייבר הלאומי מתריעים כי כמו בכל שנה, גם הפעם צפויות התקפות של גורמים אנטי־ישראליים במרחב הסייבר נגד ישראל.

במערך הסייבר הלאומי סבורים שהמטרה של הפעילות העוינת היא בעיקר במישור התודעתי, בניסיון להפיץ מסרי תעמולה תוך השחתות של אתרים ותקיפות של מאפיינים נוספים, שמטרתן היא לייצר הד ציבורי בישראל ובעולם.

בשנה שעברה הושחתו בו־זמנית אלפי אתרי אינטרנט בישראל, לאחר תקיפה שהתבצעה נגד חברת אחסון אתרים אחת. השנה סבורים במערך הסייבר הלאומי כי יהיו גם ניסיונות משמעותיים לגרום נזק למערכות מידע של ארגונים שונים בישראל - פגיעה שעלולה להיות משמעותית יותר.

במערך הסייבר הלאומי אומרים כי לאחרונה הפיצו תוכנית חדשה לטובת חיזוק ההגנה של חברות אחסון האתרים, ונקבע סטנדרט אחיד הנדרש מאותן חברות על מנת לבצע יישור קו בכל הקשור לאבטחה מפני מתקפת סייבר.

בין ההמלצות: אין לפתוח קישורים או להוריד קבצים שהתקבלו בדואר אלקטרוני מגורם שאינו מוכר; אין למסור מידע אישי כגון ססמאות או פרטי חשבון; ואין להשיב להודעות המבקשות פרטים מסוג זה.

בתוך כך, השיחות על חידוש הסכם הגרעין בווינה נמשכו אתמול בדרג קבוצות העבודה לאחר ישיבת המליאה שלשום. בינתיים "גנבה את ההצגה" מהשיחות בווינה חשיפתה בערוץ "איראן אינטרנשיונל" של קלטת עם דברים שאמר בשעתו שר החוץ האיראני ג'וואד זריף, שבהם מתח ביקורת על מעורבות משמרות המהפכה באמצעות קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס שחוסל, במגעים הדיפלומטיים של איראן.

באותה קלטת אמר זריף כי שר החוץ לשעבר ג'ון קרי סיפר לו בשעתו ש"ישראל תקפה יותר מ־200 פעמים מטרות איראניות בסוריה". הדלפת הקלטת נועדה כנראה למנוע את מועמדות זריף בבחירות לנשיאות, ומבשרת את קץ הקריירה הפוליטית שלו, לפחות בשלב הזה.

נשיא איראן חסן רוחאני התייחס אתמול לקלטת ואמר שישראל הייתה מעורבת בחיסול סולימאני. "זה היה עניין ציוני", לדבריו, ו״ארה״ב הייתה רק הזרוע הביצועית״.