חיילים רבים נאלצו אתמול (שישי) להמתין זמן ממושך ובצפיפות קשה בחום כבד של כ-40 מעלות לאוטובוסים של אגד, שיחזירו אותם לחופשת סוף שבוע מבסיס שיזפון.

רק חלק קטן מהחיילים הצליחו להידחס לאחר דחיפות לתוך אוטובוס בקו 392 ונסעו את הדרך הארוכה עד לתחנה המרכזית בבאר שבע, בצפיפות. אבל רוב החיילים נאלצו להמשיך להמתין זמן ממושך בחום הכבד, כאשר על פי הטענות, שלושה אוטובוסים שהגיעו מלאים, דילגו על התחנה העמוסה.

הדבר עורר ביקורת קשה, לנוכח השעות הארוכות שהחיילים נאלצו להמתין לאוטובוס שייקח אותם לחופשת סוף השבוע והצפיפות הרבה, על רקע ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה.

יש לציין כי מחנה שיזפון השקיע באופן חריג מתקציבו, על מנת להקל על העומס במהלך השבוע באוטובוסים בתחבורה הציבורית. בימי רביעי כל שבוע, היום העמוס ביותר, מוצע לחיילים אוטובוס נוסף. 

מחברת אגד נמסר בתגובה: "על מפקדי הבסיס לפקח ולדאוג, כי חיילי הבסיס מסודרים מבחינת ההסעה הביתה. משמע, כי חובה עליהם לדאוג ולוודא כי החיילים הזמינו מקום על האוטובוס, או לדאוג להם להסעה מסודרת מהבסיס. במצב שנוצר, הגיעה במפתיע כמות גדולה במיוחד של חיילים ללא הזמנה מראש וללא כל תיאום והכנה". 

עוד נמסר כי "למרות העובדה שלא עודכנו בדבר כמות החיילים כנדרש ובכדי לסייע בפתרון המצב, הוצאנו באופן מיידי כפולות של אוטובוסים לתגבור הקו".

באגד ציינו עוד, כי נושא העומסים ובתוכו כמות האוטובוסים ותדירות הקווים, מצוי באחריות משרד התחבורה. "יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי אגד ערוכה ומוכנה לתגבר את שירותי ההסעות בכל רחבי הארץ ובמידה ונדרש להגדיל את כמות האוטובוסים בהם נוצר עומס בתקופה האחרונה, אגד תבצע פעולה זו במהירות וביעילות", אמרו עוד באגד – "נשמח לבצע כל פעולה אשר תסייע להחזיר את חיילינו הביתה במהירות, בנוחות ובבטיחות".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "קו 392 מיועד להסעת אזרחים וחיילים המשרתים בבסיסים קטנים לאורך הציר. ההסעות לבסיסים הגדולים, בהם בסיס שיזפון, הינם באחריות צה"ל ומשרד הביטחון. בשל ריבוי הזמנות לקו, נשלחו שלושה אוטובוסים בזה אחר זה. החיילים ניסו לעלות לאוטובוס הראשון שהגיע, בעוד בשני האוטובוסים הנוספים היו מספיק מקומות פנויים ובכל מקרה כל החיילים נאספו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מחנה שיזפון מעמיד לשירות חייליו הסעות בימי בימי ההגעה והיציאה מהבסיס, לרבות ימי שישי. לאחר בדיקה אין מחסור של מקומות בהסעות, ובמידת הצורך יוצבו אוטובוסים נוספים ככל שידרש. ההסעות מגיעות למספר רב של ערים מרכזיות בארץ, לנוחות החיילים. החיילים הנ"ל בחרו לצאת בתחבורה ציבורית באופן עצמאי ולא במערך ההיסעים המוצע להם מטעם הבסיס".