"ברק השמיים": במלאות 100 שנים להולדתה של הצנחנית המיתולוגית, חנה סנש ז"ל, צה"ל יוציא לפועל מבצע רב-לאומי יחיד במינו במסגרת משלחות "עדים במדים". מבצע "ברק השמיים" (על שם השיר שכתבה סנש, "הליכה לקיסריה"), יציין את זכר צנחני היישוב העברי שנאבקו למען העם היהודי בתקופת השואה, ויכלול צניחה היסטורית משותפת עם צבאות הונגריה, סלובניה, קרואטיה ואנגליה.

המסע מתוכנן ומובל על ידי מפקד מפקדת העומק, אלוף איתי וירוב, מפקד אוגדת האש, תא"ל עופר וינטר ומפקד חטיבת הצנחנים, אל"מ יובל גז. בעקבות נבצרות צה"ל מנוכחות במשלחות לפולין בשנה שעברה, בשל מגפת הקורונה, המסע שצפוי להתקיים השנה יהיה לכבודם של הצנחנים החלוצים, כשמטרתו המרכזית היא חיזוק תחושת השליחות וזיכרון הגבורה, כך על פי בכירים בצבא.

חנה סנש בקיבוץ שדות ים שנת 1939 (צילום: לע''מ)
חנה סנש בקיבוץ שדות ים שנת 1939 (צילום: לע''מ)

עוד נמסר מגורמים בכירים בצבא, כי המסע יעסוק, בין היתר, בשורת עבודות שיתוף פעולה עם מדינות הבלקן ומזרח אירופה. הדגש המרכזי, על פי אותם גורמים, הוא של לוחמים ומפקדים בסדיר ומילואים פעילים, שאת סיפוריהם האישיים יבליטו במסע שיתפרש גם לסלובניה, קרואטיה והונגריה.

ביום השני למסע, תבוצע הצניחה לזכר צנחני היישוב היהודי וחנה סנש. התרגיל עצמו ידמה חבירה של לוחמי הצנחנים של המחתרת היהודית, שחברו לפרטיזנים על אדמת אירופה בתקופת מלחמת העולם השנייה. את הצניחה יבצעו 100 לוחמים, ביניהם גם אנשי חיל האוויר ונוכחות מיחידות הקומנדו, שיקפצו ממטוס "שמשון" של חיל האוויר.