שר הביטחון בני גנץ ומנכ"ל המשרד האלוף (במיל') אמיר אשל, החליטו למנות צוות פעולה להרחבת ההכרה בחיילי צה"ל שחלו לאחר שצללו בנחל הקישון. צוות הפעולה הוקם בתיאום עם ארגון נכי צה"ל, כחלק מיישום רפורמת "נפש אחת". בראשו יעמוד תא"ל (במיל') רן בשביץ, לשעבר ראש להק ציוד בחיל האוויר. צוות הפעולה יגבש בתוך חודש המלצות להרחבת מדיניות ההכרה בחיילים שצללו במי הנחל המזוהמים, כחלק מפעילותם הצבאית.

ממשרד הביטחון נמסר: "צוות הפעולה יתבסס על דוחות של ועדות שעסקו בנושא - שמגר, שני וכהן - ויבחן את ההשפעות המצרפיות האפשריות של שילוב החומרים שנמצאו במי ובבוצת נחל הקישון בזמן קיום הצלילות הצבאיות. הצוות יבחן גישות שונות למדיניות ההכרה בצוללים ויסתייע במודלים שגיבשה המחלקה לענייני חיילים משוחררים של ארה"ב (VA) להכרה בחיילים שחלו במהלך השירות בנסיבות חשיפה ייחודיות ובמקומות שירות ספציפיים ברחבי העולם".

"הצוות לא יקיים עבודה חדשה, אלא ישתמש בנתונים הקיימים ובהחלטות העבר כדי לגבש מדיניות ותהליכי עבודה, בהתאם לקריטריונים האפשריים בחוק. הצוות יחל מיד בעבודתו". במידה רבה מדובר בהחלטה שעשויה להוות פריצת דרך לנפגעים רבים מהצלילה בקישון, שלא קיבלו את ההכרה הראויה להם מהמדינה.

מארגון נכי צה״ל נמסר בתגובה: "אנו מברכים את שר הביטחון בני גנץ ומנכ״ל משרד הביטחון אמיר אשל על הקמת צוות הפעולה להרחבת ההכרה בחיילי צה״ל שחלו לאחר שצללו בנחל הקישון. עצם הקמת צוות פעולה ייעודי לנושא זה היא הכרה משמעותית, לאחר שנים רבות, בחשיבותו של הנושא. אנו תקווה כי הקמת הצוות, כחלק מיישומה של רפורמת 'נפש אחת', תהווה את תחילתו של התיקון ההיסטורי עבור צוללי הקישון, שלהם נעשה עוול כבד לאורך השנים".