הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס לאירועים הבולטים במהלך השנה האחרונה בעולם הערבי. בין היתר התייחס לנסיגה של האמריקאים מאפגניסטן, ולמדיניות של הנשיא ג'ו ביידן כלפי איראן ואמר: "האיראנים משטים בהם, הם עובדים על כל העולם ולא סתם ישראל מתכוננת למתקפה".

בפתח דבריו, בחר יחזקאלי בנסיגה האמריקאית מאפגניסטן כאירוע הבולט ביותר השנה, ואמר: "העולם הערבי אף פעם לא משעמם אבל אם אני צריך לבחור, אז אין ספק שזה ממש במספר אחד בריחת האמריקנים מאפגניסטן. אתה זוכר את התמונות של הכיבוש המהיר על ידי הטאליבן, על התקפלות האמריקנים והערכה שהכוחות יחזיקו - הכול קרס".

יחזקאלי הוסיף: "האירוע הזה מאוד סמלי להראות עד כמה המערב לא מבין את הדינמיקה במזרח התיכון. הם חשבו ש־85 מיליארד דולר של נשק וצבא יעמדו בפני קבוצת חבר'ה עם גלביות וקלאצ'ים שהם הטאליבן, זה כשל, זה נפל, וארה"ב השאירה שם המון ציוד שמגיע בימים אלו לארגוני טרור. זו לדעתי התופעה הכי חזקה והכישלון הכי גדול של האמריקאים במזרח התיכון".

בהמשך, התייחס למדיניות החדשה של ארה"ב במזרח התיכון: "המדינות האחרות, כולל אותנו, כולנו יודעים שהתמיכה האמריקנית במזרח התיכון מוגבלת. האמריקאים יעשו מה שנוח להם, היה להם נוח להתקפל, לברוח ולהשאיר. אתה זוכר את התמונות המזעזעות של אנשים שנתלים על מטוסים כדי לצאת מהגיהנום הזה שעומד להיות תוך כמה דקות. ואכן הגיהנום, אנחנו רואים שם פיגועים ואת הטאליבן תולה אנשים. כמעט קרה עם אובמה שהוא חתם עם הסכם הגרעין עם איראן והוא אמר 'למה אני צריך להיות המשענת של ישראל'".

"זה זה גם מביא אותנו לאירוע השני- אותו הדבר קורה עם ביידן. ביידן מחזיר את האירנים לשולחן המשא ומתן ואומר לישראל 'תסתדרו, לא מעניין אותי אם איראן תהיה גרעינית הם עכשיו חתומים שהם יהיו ילדים טובים', והישראלים לא מאמינים להם. זו בדיוק אותה התופעה, שוב האמריקאים לא מבינים פה. זה שהאיראנים חזרו למו"מ מראה עד כמה הם משטים באמריקאים. במערב לא מבינים את המזרח התיכון, והשנה קיבלנו על זה אינדיקציה חזקה וכואבת בפנים. אני לא הופתע שנשמע שיהיה הסכם ושהאיראנים יקבלו את הכסף, ואז בכלל תהיה השלמה של המהלכים הללו", הוסיף.

הבעיה החמורה של האמריקאים
מה הבעיה כשאתה לא קורא את המפה? שאתה בטוח שמה שאתה קורא זה הדבר הנכון וזו הבעיה של האמריקאים. ביידן לפני נפילת אפגניסטן אמר שהכוחות יעמדו בזה, הם לא יודעים להעריך. אולי שנה הבאה תהיה שנת המתקפה הישראלית. בסופו של דבר - איראן עובדת על העולם".

"שר הביטחון גנץ אמר שאנחנו לא לבד כי יש את האמריקנים, אני חולק על זה. עוד כמה חודשים שתהיה התקדמות בווינה אתה תראה כמה ישראל תישאר לבד, או הייתה לבד, ולא הפנימה את זה שהאמריקאים כבר נפרדו. צפינו שיהיה את הקרע בין ארה"ב לישראל וזה אכן קרה. אנחנו לבד ונצטרך לדאוג לעצמנו", סיכם.