בשעה טובה: לאחר כשנתיים של הקפאת תוכנית לקידום זכויות ונגישות ברחבי קמפוסים במוסדות להשכלה גבוהה – שוחרר בחודש שעבר התקציב הנדרש. התוכנית בשם סמ”ן (סטודנטים.ות מנהיגים.ות נגישות) גובשה בשיתוף בין התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית וג’וינט ישראל ב־ 2014 - כדי לתת מענה וסיוע לסטודנטים עם מוגבלויות שרצו להשתלב בלימודים האקדמיים.

ב־2019 גייסה התאחדות הסטודנטים תקציב של המועצה להשכלה גבוהה עבור נגישות באקדמיה, והוחלט שסמ”ן תופעל במסגרת התקציב. בכך, סמ”ן הפכה להיות התוכנית היחידה בתקצוב ממשלתי שמוקדשת לקידום נגישות חברתית לסטודנטים.  עם זאת, מאז מרץ 2020, תקציב סמ”ן נתקע בממשלה. הסטודנטים פנו לח”כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), שנרתם למען המטרה ביחד עם נציגות משרד הרווחה ונציגי משרד האוצר.

לדברי שיר הורוביץ, ראש תחום מדיניות ומעורבות חברתית בהתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית: “הסטודנטים עם המוגבלויות נמצאים בהנהגה של סמ”ן ומנווטים את הקהילה בצורה רגישה ומתחשבת, שנשענת על החוויה האישית שלהם והניסיון הרב שהם מביאים לפתרון בעיות וקידום נגישות. אלו הם המנהיגים והמנהיגות של העתיד בישראל”.

נועה קובלסקי, סטודנטית ופעילה בתא סמ”ן, מוסיפה: “סמ”ן היוותה בית שאליו אנחנו יכולים להגיע, להתייעץ, ליהנות מהווי חברתי משותף לסטודנטים עם וללא מוגבלויות, ואפשר לנו להרגיש שייכים. אני מאוד שמחה שנמצא סוף־סוף פתרון שיכול לעזור לסמ”ן לחזור לפעילות”.