ד"ר נדאל מוהנא, מנהל מחלקת אף אוזן גרון בבית החולים איכילוב, שטיפל בשניים מהפצועים בפיגוע הירי בדיזנגוף, שוחח הבוקר (ראשון) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM, ועדכן: "מצבם מצוין, אחד כבר במחלקה והוא מסתובב ומדבר איתנו ואוכל ושותה, והשנייה בטיפול נמרץ, והיום היא יוצאת מטיפול נמרץ".

בהמשך שחזר ד"ר מוהנא את חוויותיו מליל הפיגוע: "אני הייתי בכניסה לאום אל־פחם, פרופ' גמזו ביקש שאשלח רופא לחדר טראומה שיטפל בחולים, מיד התקשרתי לרופאים של המחלקה ורובם התגייסו והגיעו מיד לחדר המיון, ואני מיד יצאתי מאום אל־פחם לכיוון תל אביב. עצם השיח עצמו נחשב לי מוזר, כי אני עושה את העבודה שלי יום-יום באופן הזה. מבחינתי זה משהו טבעי, מובן מאליו".

בהמשך נשאל על השיח לגביו, כרופא ערבי שטיפל בפצועים: "זה משהו טבעי לי, זה משהו שאני עושה אותו ביום יום, משהו שאני רגיל אליו, גדלתי עליו. עצם השיח עצמו, לפי דעתי, לא היה צריך להתקיים, אבל זה חלק מהמצב המורכב שאנחנו חיים בו. לי זה היה משהו טבעי לגמרי. אני קודם כל בן אדם, רופא, שמטפל במטופלים, אחר כך מאיפה אני בא ומה אני. זה משהו שאולי לא קשור ישירות למקצוע שלי. צריך גם לזכור שיש גם עוד רופאים ועוד אנשים, לא רק רופאים, בכל התחומים, בכל המקצועות, שמאמינים כמוני. אני חושב שרוב האנשים הם בעד הערכים והנורמות שאני מייצג. זה שקומץ קטן הוא זה שמרעיש ושומעים את הקול שלהם או מרגישים את הנזקים שלהם, זה לא משהו שצריך לפי דעתי לשלוט בשיח הקיים, אלא אנחנו צריכים יותר לעודד אנשים כמוני או אנשים שנותנים דוגמה אישית".

"זה לא מעצבן אותי, אני פשוט חי את היום יום, אני רואה את המורכבות במדינה, אבל לי זה משהו טבעי שאני עושה את העבודה הזאת. כשאני קורא לדו קיום, אני חי פה בתוך איכילוב, כולנו באותה ספינה וכולנו מאמינים באותם ערכים, באותן נורמות", סיים ד"ר מוהנא את דבריו.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM