יושב ראש ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת רם בן ברק, התראיין הבוקר (ראשון) בתוכניתם של ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM ודן בהתרחשויות האחרונות בהר הבית, שכללו הפרות סדר, מעצרים ואלימות. הוא הזהיר כי "לא בטוח שזה לא ידרדר להסלמה, צריך לדאוג שקיצוניים לא ינהלו אותנו" והדגיש כי יש לקבל החלטות נחרצות.

"הר הבית הוא מקום רגיש בחג רגיש", כך פתח את דבריו. לדבריו, הדרך הנכונה להתמודדות עם המתיחות היא באמצעות מגעים עם גורמים בעלי השפעה, כך ש"ירגיעו" את השטח.

"המפכ"ל מבין היטב שתפקידו לגרום לכך שאנשים יוכלו להתפלל ולהיות בחג איפה שהם רוצים להיות. תפקידנו הוא לשמור על הסדר ולקוות שזה לא יוביל לפיצוץ יותר גדול", הוסיף. 

בן ברק הדגיש כי יש צורך לאפשר לכולם להתנהל בהר הבית בהתאם לאמונתם, תוך מניעת פרובוקציות של קיצוניים. "רוב המוסלמים רוצים ללכת למסגד, ללא רצון להתעמת. יש כאן חבורה קיצונית שמונהגת על ידי חמאס וג'יהאד, שרוצים לייצר את הפרובוקציה הזו כי זה משרת אותם", כך הדגיש.

בהתייחסו להתבטאותו של חבר הכנסת מאזן גנאים (רע"מ) בעקבות המעצרים במסגד, שיבח את יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, וכינה אותו "אחד המנהיגים האמיצים שיש היום בישראל ובוודאי במגזר הערבי". לדבריו, עבאס מבין כי הפרובוקציה נגרמת על ידי מי שרוצה לגרום אותה, והעריך כי גנאים לא יעזוב את הממשלה על אף הצהרותיו.

חבר הכנסת הוסיף: "היכולת של מדינה, שמנהלת סכסוך מורכב, לעשות הפרדה בין אנשים שרוצים לבצע פיגועים ואותם לרדוף עד חומרה, לבין רוב האוכלוסייה הפלסטינית שרוצה לנהל חיים נורמליים - דורשת אומץ לב".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM.