ארגוני הטרור הפלסטינים ברצועת עזה וביהודה ושומרון הגיבו היום (ראשון) ללכידת שני המחבלים, יוסף אסעד אלרפאעי בן ה-19 וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר בן ה-20, שביצעו את הפיגוע באלעד, בו נרצחו שלושה בני אדם. דובר ארגון חמאס, חאזם קאסם, אמר: "אנו מצדיעים לגיבורים האמיצים של מבצעי הפיגוע באלעד, שעצרו על רגל אחת את כל היישות הציונית המחזיקה בנשק גרעיני, וחשפו את השבריריות של מערכת הביטחון הציונית".

קאסם הוסיף: "עמנו הפלסטיני ובניו ההרואיים יעמדו בחיבוק ידיים מול פשעי הכיבוש והפרותיו נגד האתרים הקדושים בירושלים ובמסגד אל-אקצא המבורך. מעצר הכיבוש של מבצעי הפיגוע באלעד לא ירתיע אנשינו מלהמשיך את ההתמודדות עם הכיבוש ולעסוק בו בכל האמצעים. הצלחתם של מבצעי הפיגוע במסווה מול שירותי הביטחון והצבא של הכיבוש בימים האחרונים היא כישלון קטסטרופלי של ביטחונו השברירי".

פעילי חמאס בעזה  (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
פעילי חמאס בעזה (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)

בתוך כך, מזכ"ל ארגון הג'יהאד האסלאמי תקף גם הוא את לכידת המחבלים ומסר: "הכיבוש ניסה לתעד את מעצרם של שני הגיבורים באודיו ובווידאו כדי להביא לידי ביטוי את 'ידו הארוכה', אך כישלונו ברור". ארגון ועדות ההתנגדות, הפועל מרצועת עזה, מסר: "אנו מצדיעים ומכבדים את מבצעי הפיגוע ההירואי שהפחיד את היישות הציונית. הם חשפו את שבריריות המערכת הביטחונית והצבאית שלה, והוכיחו כי לאל-אקצא יש פעילים שמוכנים להקריב את חייהם ואת דמם".

במקביל, דובר הג'יהאד האיסלאמי בגדה המערבית, טאריק עז אלדין, אמר: "אנו מצדיעים לגיבורי המבצע באלעד, שדחפו את אפו של הכיבוש, והוכיחו את שבריריותה של היישות המפלצתית הזו, ואת חולשת הביטחון שלה".

כאמור, בתום כ-62 שעות של חיפושים קדחתניים, תחת הנחת העבודה כי המחבלים נמצאים עדיין באזור אלעד, הצליחו היום כוחות הביטחון, שב"כ, ימ"מ וצה"ל, לעצור את שני המחבלים. המרדף המשולב כלל הפעלה של אמצעים טכנולוגים, מודיעיניים, כוחות איסוף ויחידות מיוחדות, של המשטרה, שב״כ וצה״ל, בהן יחידת מגלן, יחידת מרעול, לוחמי חטיבת הקומנדו ובסיוע מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל. הבוקר, צוות משולב הבחין בשתי הדמויות החשודות בסמוך למחצבה, זאת לאחר שאתמול נמצאו ממצאים חשודים בתא השטח הזה.