הממשלה אישרה היום (ראשון) בפה אחד את החלטת ועדת השרים בראשות שר הביטחון, בני גנץ, ועל פי המלצת צה"ל, את הרחבת ההטבות למשרתי המילואים. על פי ההחלטה, ללוחמים יידרשו רק 75% ממכסת ימי השירות הפעילים על מנת לעמוד במעמד משרת מילואים פעיל וזכאויותיו. לאור ההקלות החדשות, מעל לעשרת אלפים משרתי מילואים פעילים חדשים יקבלו את זכאות התגמול.

בתוך כך, ההגדרה תתבצע פעמיים בשנה וכתוצאה מכך, משרתי המילואים יקבלו את הזכאות לתגמול באופן מהיר יותר. ההחלטה תקבע כי תיבחן האפשרות להרחיב את זכאויות משרתי המילואים בשיתוף הביטוח הלאומי וכי ייבחנו העדפות של משרתי המילואים הפעילים במכרזים של משרד הבינוי והשיכון במסגרת פרויקט "דירה להשכיר".

חיילי צה''ל בשטחים (צילום: דובר צה''ל)
חיילי צה''ל בשטחים (צילום: דובר צה''ל)

כחלק מההטבות למשרתי המילואים בתפקידי מפקדי פלוגות ומפקדי הגדודים, תינתן הגדלת ההנחה בארנונה, הכפלת התגמול המיוחד, סבסוד חופשו בישראל והטבות נוספות. עבור סטודנטים במילואים, יישמרו הזכויות הנוכחיות ותינתן מלגה נוספת למי שיתנדב במסגרת תכנית פר"ח.

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי אמר: "מערך המילואים הינו מרכיב משמעותי ביכולתו של צה"ל למלא את ייעודו ולהכריע את האויב במלחמה הבאה, על כן עלינו להבטיח את כשירותם המתמדת ואת יוקרת שירותם. בימים אלה, גם במסגרת חודש המלחמה, נקראו לדגל אלפי משרתי מילואים. מתוך שליחות, נכונות ומסירות של כל אחת ואחד מהם, הם יגיעו לכל נקודה בארץ וישפרו את מוכנות צה״ל למערכה הבאה, בכלל המערכים, הפיקודים, הזרועות והאגפים".

חיילי מילואים, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
חיילי מילואים, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

"אישור ההטבות למערך משרתי המילואים הם פרי עבודתו הקשה של צה"ל לאורך השנים, להוקרתם והערכתם של משרתי המילואים. חשיבות כשירות כוחות המילואים נמצאת בראש מעייניו של צה"ל - ההטבות שאושרו היום הן תגמול סמלי בלבד להקרבה המתמדת, ליוקרה ולערך הגבוה שאנו רואים במשרתי המילואים - זוהי חובתנו. נמשיך ונפעל להמשך שיפור וייעול תנאי השירות וההטבות להם זכאים משרתות ומשרתי המילואים", הוסיף.