"תמיד חינכו אותנו ללכת לשירות קרבי בצה"ל, אבל אחרי הפיגוע הרצחני הרגשתי שאני מבין כמה זה חשוב", מספר סמל פדיה מרק (21) מעתניאל.

שש שנים לאחר שאביו מיכאל (מיכי) מרק ז"ל נרצח בפיגוע ירי בכביש 60 בדרום הר חברון, וכשלוש שנים לאחר שאחיו שלומי ז"ל, שהיה לוחם ומפקד פלוגה בגבעתי, נהרג בתאונת דרכים, הוא המשיך את דרכו של האח והמורשת המשפחתית וסיים את מסלול ההכשרה כלוחם ומ"כ בחטיבה.

"גדלתי בעתניאל ולפני כשש שנים, ביום הראשון של החופש הגדול, נסעתי ביחד עם אבא, אמא ואחותי תהילה לסבתא בירושלים. כחמש דקות לאחר תחילת הנסיעה, עקף אותנו רכב ומחבלים ירו אלינו כ־30 כדורים מרובה קלצ'ניקוב. הרכב שלנו התהפך", מספר סמ"ל מרק על הפיגוע הנוראי שאירע בדרום הר חברון ומוסיף: "אני ואחותי הצלחנו להשתחרר מהחגורות ותיכף הבנו שזה פיגוע. חיפשתי כשהרכב הפוך סכין ותהילה ניסתה לחפש טלפון סלולרי של ההורים שלי, שלא היו בהכרה. אחד מהמחבלים יצא מהרכב כדי לוודא בנו הריגה. ראינו את הרגליים של המחבלים ואז עבר במקרה רכב פלסטיני שעצר והמחבלים הסתלקו".

ברכב הפלסטיני היו גבר ואישה, שניסו לסייע. "בהתחלה מאוד חששנו שאולי מדובר במחבלים וכשהם אמרו לי ולתהילה להיכנס לרכב שלהם, היינו ליתר ביטחון עם הרגליים מחוץ לדלת. ביקשנו מהם טלפון סלולרי להתקשר ואז דיווחנו למוקד. באותו זמן גילינו שתהילה נפצעה מפגיעת כדור בבטן והאישה הפלסטינית החלה לסייע לנו בעצירת הדימום. אז הגיע ג'יפ סיור של צה"ל ובעקבותיו הגיעו כל הלוחמים".

בין הלוחמים שהוקפצו לזירה הקשה היה גם האח הגדול יותר, נתנאל, שראה מקרוב את תוצאות הפיגוע הנוראי. "פינו אותנו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ושם אמרו לנו שאבא נרצח ואמא נפצעה באורח קשה. היא ואחותי תהילה הוכנסו לחדרי ניתוח", מספר עוד מרק.

בעקבות הפיגוע האם סובלת מנכות והיא עדיין בשיקום. "הייתי אז בן 15. בשנה הראשונה כל המשפחה היינו ביחד ותמכנו אחד בשני. עד הפיגוע היינו עשרה אחים ואחיות ותמיד היינו ביחד ואחד למען השני, אבל באופן אישי כבר לא ממש תפקדתי", מספר עוד מרק.

המפנה האישי לאחר השבר הנוראי הגיע בכיתה י"ב. "הבנתי שאו שאתן לחיים לעבור לידי או שאחיה אותם ובחרתי לחיות. התחלתי לעשות בגרויות ולחזור למסלול".

אבל בעודו מתאושש, פקד את משפחת מרק אסון כבד נוסף. "אחי שלומי היה לוחם ומפקד פלוגה בגבעתי. לאחר שסיים את שירותו בצה"ל, הוא עבד במערכת הביטחון ולפני כשלוש שנים נהרג בתאונת דרכים בכביש 6 במחלף קריית גת. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים בגילאי שלושה חודשים, חמש, ותשע שנים".

מרק החליט ללכת בעקבות אחיו לשירות קרבי משמעותי בצה"ל. "התגייסתי במרץ 2021. בהתחלה הייתי בגיבוש של סיירת מטכ"ל ואחרי זה התחלתי את המסלול של גבעתי", הוא מספר. לטקס הסיום של מסלול ההכשרה בגבעתי הגיעו בני המשפחה וההתרגשות הייתה רבה. "זה היה אירוע מאוד מרגש. אהיה מ"כ של טירונים בבסיס ההכשרות של גבעתי. אני מקווה להמשיך לקצונה ורואה בשירות בצה"ל ייעוד".