מהנדס טילים נוסף של יחידת החלל והתעופה של משמרות המהפכה נהרג לאחרונה בדרום איראן. מהידיעה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א עולה כי המהנדס סעיד סמרדר חוסל. בהודעה על הלווייתו הוגדר כ"שהיד", דבר המרמז כי מת מות קדושים ונהרג למען המולדת. כמו כן, סמרדר נקבר בחלקת השהידים בבית העלמין של שיראז.


קודם דיווחה אירנ"א בשם משרד ההסברה האיראני כי לאחר מעקב מודיעיני ממושך נעצרו חברים ברשת של סוכנים מטעם המוסד הישראלי שנשלחה למדינה כדי לבצע פעולות טרור. לפי הדיווח, חברי הרשת היו בקשר עם המוסד דרך אחת המדינות השכנות לאיראן ונכנסו למדינה דרך חבל כורדיסטן בעיראק, במטרה לבצע פעולות חבלה וטרור.

על פי הדיווח, הקבוצה תכננה לבצע פיגועים "חסרי תקדים" בכמה אזורים רגישים תוך שימוש בציוד המבצעי והתקשורתי המשוכלל ביותר ובחומרי נפץ בעלי עוצמה. הרשויות באיראן מסרו כי הוחרמו אמצעי לחימה, חומרי נפץ, ציוד טכני וציוד תקשורת השייך לרשת. על פי הדיווח, רשת של סוכני ריגול ציונים אשר נשלחו לאיראן כדי להוציא לפועל פעולות טרור, זוהו על ידי חיילים אנונימים של כוחות הביטחון האיראניים ונעצרו בטרם הצליחו לבצע כל פעולת חבלה. החקירה נמשכת וכל מידע נוסף יובא לידיעת הציבור, מסר המשרד האיראני.


באתר נור ניוז התפרסמה ידיעה מפורטת על הרשת, שבה נכתב בין היתר כי "הצווות המבצעי התאמן במשך חודשים באחת ממדינות אפריקה, ותרגל את המבצע מספר פעמים. לפני הגעתם לאיראן, הצוות המבצעי היה תחת מעקב של חיילים ממשרד המודיעין האיראני. מעצר הצוות המבצעי בוצע במקביל להנחת חומרי נפץ רבים בידי הקבוצה ביעד.

עוד נכתב בדיווח כי: "מטרת הפרסומים לגבי פעילויות ללא הפרעה של המוסד באיראן הייתה ניסיון יזום מראש לשמור על המוניטין של המשטר הציוני".