חברי הכנסת אפרת רייטן, עידית סילמן, מיכל שיר ומופיד מרעי לקחו פסק זמן קצר ממערכת הבחירות והצפינו לדלית אל כרמל, לאירוע הוקרה שערך להם ארגון "יד לבנים", כדי להודות להם על תרומתם להעברת החוק המכיר לראשונה במעמדם של האחים השכולים. באירוע לקחו חלק יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, מנכ"ל יד לבנים יובל ליפקין, פרידה שניידרמן, יו"ר ועדת האחים השכולים בארגון ועשרות אחים שכולים, חברי פורום האחים השכולים של יד לבנים.

 החוק, שאותו יזמה והגישה ח"כ מיכל שיר בתמיכת שר הביטחון בני גנץ, עבר בחודש שעבר, בשעות האחרונות לפני פיזור הכנסת, בזכות שיתוף פעולה יוצא דופן בין הקואליציה לאופוזיציה. החוק מסדיר את זכויותיהם של האחים באופן רשמי, לראשונה מאז קום המדינה. המשמעות: האחים יוכלו לקבל באופן ישיר את התמיכות וההטבות המגיעות להם, זאת לצד הרחבת גיל הסיוע ללימודים אקדמיים וזכאות לטיפולים רגשיים אלטרנטיביים לצד פסיכולוגיים, כגון: טיפול באומנות, ריפוי בעיסוק ועוד.

יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, אמר: "החוק הוא אבן דרך היסטורית ביחסה של המדינה לאחים השכולים, שעד היום לא זכו להכרה מהמדינה ולא פעם חשו שקופים. אני שמח שלמרות המציאות הפוליטית הבלתי אפשרית בה אנו נמצאים, הדאגה והמחויבות הערכית למשפחת השכול נותרו כקונצנזוס שנמצא מעל לכל מחלוקת".

ח״כ עו״ד אפרת רייטן, יו״ר ועדת העבודה והרווחה: "לראשונה ישראל פותחת זרועותיה ומישירה אליכם מבט אחים ואחיות יקרים. אוספת אתכם בחמלה ואומרת: אתם כבר לא לבד. הייתם חזקים ביום שנפער בלבבכם החלל למען אבא ואמא. לקחתם על עצמכם את התפקיד המבוגר האחראי למען הסבים והסבתות וויתרתם לא פעם על עצמכם ועל ילדותכם. החקיקה שעברה בכנסת ה-24 המכירה לראשונה במעמדם של האחים השכולים הינה יותר מצעד סימלי. היא מסמלת עבורי צעד נוסף בגיבוש ערכיה ועמוד השדרה של המדינה. היא בשורה לא רק לאחים ולאחיות השכולים אלא גם בגדר בשורה אמיתית עבור כלל אזרחי מדינת ישראל. כי ישראל עושה עוד צעד, לעבר דמותה המוסרית וערכיה האנושיים, ולאחר שנים רבות מאד של ניסיונות שכשלו לחוקק את החוק הראוי והנכון הזה, בשלה העת. אני רוצה להודות לשותפים לחקיקת החוק, ח״כ מיכל שיר, ח״כ מופיד מרעי וח״כ עידית סילמן. לארגונים ״יד לבנים״ ו״לנצח אחים״ שדחפו ופעלו במשך שנים למען החוק ולעדה הדרוזית על האירוח המחבק בבית יד לבנים הדרוזי".

ח"כ עידית סילמן, יו"ר ועדת הבריאות, אמרה: "את כאבן של המשפחות השכולות שאיבדו את היקר להן מכל לצערנו לא נוכל לרפא. אך אם בזכות החוק שאישרנו, המכיר במעמדם ובזכויותיהם של האחים השכולים שהיו עד כה 'שקופים', נקל ולו במעט על היכולת לסייע ולעזור לאחים השכולים  - יהיה זה שכרנו. שמחה ומודה על שיתוף הפעולה הפורה עם ארגון יד לבנים בהובלת מר אלי בן שם".

ח״כ מיכל שיר סגמן אמרה:  "אני נלחמת את מלחמתם של האחים השכולים כבר מעל לארבע שנים. לאחר מסע ארוך ומפרך - אני יכולה להגיד בגאווה שהצלחנו- מדינת ישראל רואה ומכירה באחים של כולנו".

ח״כ מופיד מרעי אמר: "עשינו היסטוריה בהכרת מעמדם של האחים והאחיות השכולים. המון בזכות שר הביטחון שזיהה את הצורך והחשיבות. שילבנו כוחות, הצלחנו להעביר בחקיקה מהירה את מעמדם של האחים השכולים והכנסנו את החוק לספר החוקים של מדינת ישראל".