32 שנה לאחר שהתגייס למשטרה פושט היום (ראשון) מפקד מגמת בעלי חיים במכללה הלאומית לשוטרים, רפ"ק ערן גליק, את המדים, והוא מלא בסיפוק ובגאווה כשהוא מותיר אחריו את יחידת הכלבנים מהטובות בעולם ואת מגמת מפעילי בעלי חיים מהמובילות בתחום.

בטקס שנערך לאחר שסיים ישיבת סגל במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש, שם גם מתנהלת מגמת מפעילי בעלי חיים, שאותה הקים לפני כשמונה שנים, המתינו לו שוטרים, קצינים ובני משפחה, כשלצדם הכלבים המאולפים של יחידות העילית, וכן הפרשים והסוסים, כדי לחלוק כבוד ולהכיר לו תודה.

לאורך השנים גליק פיקד והדריך אלפי שוטרים שעברו תחת שרביטו וכמות דומה של כלבים וסוסים. בין הכלבים שאולפו על ידו היו כלבים של יחידות מובחרות, בהן עוקץ, זיהוי, גישוש וחבלה. הוא התחיל את דרכו ככלבן במחוז צפון של המשטרה, ועם השנים זכה לתואר "הפרופסור המהלך לכלבים".

"התגייסתי למשטרה באוגוסט 1990, ליחידת הכלבנים בצפון", סיפר גליק לנוכחים בטקס הפרידה ממנו. "מדי פעם סייעתי בהדרכה בצה"ל באזור הצפון כשהקימו את יחידות הכלבים של עוקץ לפתיחת צירים.

"בשלב מסוים התבקשתי להקים את מגמת מפעילי בעלי חיים במכללה. בזכות סגל העובדים פה פיתחתי יכולות פורצות דרך בתחום הכלבנות בגופים ביטחוניים בארץ ובחו"ל. אנחנו נחשבים למעצמה עולמית בתחום הכלבנות".