סוהרות וסוהרים בשירות בתי הסוהר המשרתים בתפקידים מבצעיים מורכבים ושוחקים צפויים לקבל מענקים כספיים בגובה של 1,500 עד 8,000 ש"ח בשנה, למשך שנתיים, זאת בהתאם לוותק ולאופי התפקיד. הדבר מתאפשר כחלק מסיכום חדש שנחתם בימים האחרונים בין משרד האוצר, המשרד לביטחון הפנים ושירות בתי הסוהר. המענקים יוענקו לכ-1,700 משרתים בתפקידים הללו, או בכאלו בהם קיים קושי משמעותי בגיוס ובשימור, והסכום הכולל עומד על כשמונה מיליון שקלים.

מדובר, בין היתר, בסוהרים וסוהרות המשרתים במשמרת הביטחון; עובדים ועובדות סוציאליים ובמשרתים ומשרתות בתפקידי לוגיסטיקה ייחודיים; בנוסף ישולמו מענקי מצויינות. מתווה הסיכום שהושג מהווה נגזרת לסיכום גג שכר, ועליו חתמו סמנכ"לית ארגון, תכנון ותקצוב של המשרד לביטחון הפנים, מירי שמואלי, סגן בכיר לממונה על השכר במשרד האוצר, משה בכר, וראש אגף משאבי אנוש של שירות בתי הסוהר, גונדר פרומית כהן.

כאמור, מטרת תשלום המענקים היא הבעת הוקרה והערכה לסוהרות ולסוהרים ותגמול שלהם על עבודתם השוחקת, ובנוסף כלי לשימור סוהרות וסוהרים מצטיינים בתפקידים שיוגדרו זכאים. במשרדים הדגישו כי המטרה היא "לאפשר לשירות בתי הסוהר לנהל את המשאב האנושי באופן מיטבי, בדגש על המשרתים והמשרתות במשמרות הביטחון, בהן התפקידים מציבים קושי בגיוס ובשימור על המשכיות".

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "סוהרי וסוהרות שירות בתי הסוהר ראויים להערכה לא רק במילים אלא גם במעשים, ולכן הודענו על מתן מענקים משמעותיים עבורם בגובה אלפי שקלים. פעלנו ונמשיך לפעול בכדי להעלות את רמת המוטיבציה בכלל גופי הביטחון במדינת ישראל".

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב הוסיף כי "המשימות שמוטלות על סוהרי וסוהרות שירות בתי הסוהר הן מורכבות מאוד, שוחקות מאוד ודורשות אחריות גדולה. זר לא יבין את המציאות עימה הם מתמודדים יום ולילה בתפקידם, ואת המפגש עם אוכלוסיות שהעיסוק עימן דורש תעצומות נפש. המענקים שהוחלט עליהם מביעים את הוקרתה והערכתה של המדינה לעשייה החשובה של הסוהרים והסוהרות, שיש לה לא רק נדבך חשוב בביטחון הלאומי, אלא גם משמעות חברתית גדולה".

נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי ציינה כי "ההסכם מהווה הכרה בתפקידם המורכב והשוחק של סוהרות וסוהרי הביטחון, והוקרה על פועלם ותרומתם לביטחון מדינת ישראל. מימוש ההסכם יאפשר את שימור כוח האדם האיכותי בארגון. שירות בתי הסוהר רואה בסגל הסוהרות והסוהרים את המשאב החשוב ביותר בארגון, ועל כן נמשיך לפעול למען שיפור השכר והתנאים להם הם ראויים".

מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים תומר לוטן הוסיף עוד: "לאחר עבודה מאומצת ומורכבת בחודשים האחרונים, הגענו לסיכום מוצלח על מתן המענקים לסוהרי וסוהרות השב״ס. נמשיך לפעול להמשך התעצמות וחיזוק השב״ס, ולסייע לארגון לצמוח ולהתפתח, תוך טיפוח ושימור ההון האנושי".

הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן סיכם: "להון האנושי בשירות בתי הסוהר תפקיד חשוב בשמירה על הסדר הציבורי, וביצירת תחושת ביטחון בקרב אזרחי ישראל. אני מברך על התכנית אשר מעודדת מצוינות בשירות בתי הסוהר וחיזוק המערכים המבצעיים והמורכבים, תוך מתן כלים לגיוס ושימור כוח אדם איכותי".