האם הגדה המערבית על סף רתיחה? עדי כרמי, בכיר לשעבר בשב"כ, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על גל הטרור בשנה האחרונה, ומתח ביקורת נוקבת על תפקודה של הרשות הפלסטינית, שלדבריו לא עושה בצורה מספקת את עבודתה בסיכול טרור.

לוחם צה"ל שניטרל את המחבל בפיגוע הדקירה משחזר את הרגעים הדרמטיים: "לא היססתי, ויריתי בו"

"הרשות הפלסטינית לא מספקת את הסחורה. ברגע שגילינו שיש אוזלת יד ותופעה של חוסר משילות, אז צה"ל ושב"כ נכנסו לפעולה מאוד ממוקדת. חוסר שליטה מבחינה ביטחונית וכמובן שאנחנו רואים את זה בשטח בכל הכיוונים. חמאס יושב על הגדר, מנסה לגייס חוליות טרור, מזרים כספים, מעודד פיגועים, הפעלה של הסתה ברשתות מכל הכיוונים. אנחנו רואים כמות של פיגועי ירי שעולה ומתגברת. צריך להגיד, בוצעו למעלה מ־60 פיגועי ירי מתחילת השנה. השב"כ סיכל כ־220 פיגועי ירי מתחילת השנה", פתח כרמי את דבריו.  

"אנחנו לא רואים תופעה שיש איזשהו ארגון. אמנם, חמאס מנסה לגייס פעילים, ואנחנו רואים שיש תופעות של ניסיון להקים תשתיות טרור, אבל חוליות הירי האלה הן מקומיות, התארגנות מקומית, צעירים שהם חושבים שיש כאן איזושהי תופעה של הפיכה לגיבורים ולא מתוך אידאולוגיה חמאסית או ג'יהאדית שהם חונכו עליה וגדלו עליה ובעצם גויסו מתוך ארגון טרור. יש פה תופעה של צעירים מוסתים. מדינת ישראל מעדיפה שהרשות הפלסטינית תהיה יותר חזקה, תבצע את המעצרים האלה, תמנע את זליגת האמל"ח לידיים של צעירים כאלה ותמנע את הפיגועים האלה וזה לא קורה, לכן עכשיו, עם כל ההתרעות שיש, אנחנו רואים פעילות מאוד אינטנסיבית של הצבא", הוסיף. 

כשנשאל מה הסיכוי שהאירועים האלה יגלשו לסבב של ממש, השיב כרמי: "זו בדיוק הנבואה שקשה מאוד להעריך אותה. צה"ל עושה כל מאמץ כדי למנוע את ההתפרצות וכדי למנוע פיגוע. יש התרעות, יש מגמות, יש תופעה של הסתה, יש אמל"ח ולכן אנחנו רואים כל לילה מעצרים, סיכולים, חקירות שב"כ".  

לבסוף התייחס כרמי לחלקו של חמאס: "חמאס מנסה להסית כל הזמן כדי להקים תשתיות טרור אפקטיביות. הוא מנסה ליצור תשתית של אנשים שיהיו מוכנים לקבל כספים, לרכוש אמל"ח, להתארגן, להתאמן ולצאת לפיגועים. לחמאס נוח וטוב שהרשות הפלסטינית נמצאת בסוג של משבר ביטחוני ואין ספק שזה מעודד את הצעירים לצאת לעשות פיגועים". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103