אוגדת איו"ש תהיה בין מקבלי אות ההערכה המבצעי מטעם הרמטכ"ל אביב כוכבי על מבצע שובר גלים בטקס שיתקיים מחר במחנה רעים באוגדת עזה. במהלך המבצע נעצרו עד כה קרוב ל־2,000 מבוקשים פלסטינים החשודים בפעילות טרור. הם נעצרו במבצעי סיכול שנעשים ללא הפוגה על ידי כוחות צה"ל.

במהלך הפעילויות נהרגו למעלה מ־120 מחבלים על ידי כוחות הביטחון. המאבק בקו התפר הוביל לירידה דרמטית במספר חוצי גדר ההפרדה, שעמד על כ־10,000 בשבוע, וכעת הוא עומד על מאות בודדות. כמידי שנה, אות ההערכה המבצעי יוענק ליחידות צה"ל שונות בשל פעולות מבצעיות פורצות דרך, שתרמו לביטחון המדינה ושמביאות לידי ביטוי את תפיסת ההפעלה לניצחון ואת ערכי הדבקות במשימה והיוזמה.

השנה רבים מהאותות יוענקו בסימן הוקרה והערכה על פעילות מבצעית במהלך עלות השחר, שהתקיים ב־5־8 באוגוסט ברצועת עזה, על המבצע המתמשך שובר גלים באיו"ש וכן על פעילות חשאית במערכה שבין המלחמות, בגזרה הצפונית ובמבצעים עלומים מעבר לגבולות ישראל. היחידות המצטיינות נבחרו על ידי ועדת הצל"שים המטכ"לית, בראשות נשיא בית הדין הצבאי לערעורים לשעבר אלוף דורון פיילס, יחד עם ראש אגף המבצעים אלוף עודד בסיוק וראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר אלוף ערן ניב.

הוועדה בחנה מועמדויות רבות שהוגשו מכל הגופים בצה"ל, והגישה את המלצותיה לרמטכ"ל. בנוסף יוענקו בטקס אותות גם ליחידות מבצעיות בשירות הביטחון הכללי (שב"כ) ובמוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, וזאת כאות הערכה על פעילותם המבצעית והצלחות ביטחוניות משותפות עם לוחמי צה"ל. באירוע גם יחולקו תעודות הוקרה ליחידות ראויות לציון על פועלן הייחודי.

חלק מהאותות ותעודות ההערכה יוענקו ליחידות מסווגות שלא ניתן לחשוף את שמן ואת הפעילות שבגינן קיבלו את האות. בנוסף לאוגדת איו"ש יחידות נוספות שיקבלו את אות ההערכה המבצעי יהיו: יחידת עוקץ בזרוע היבשה: על רצף פעולות מבצעיות בגזרות הלחימה השונות והשתתפות בפעולות הסיכול במבצע שובר גלים. זירת אשדוד בזרוע הים: על רצף פעולות מבצעיות, שהביאו למניעה, לשיבוש ולסיכול של ניסיונות הברחה לצורך התעצמות ארגוני הטרור בזירה הימית הדרומית. חטיבת הבקעה והעמקים בפיקוד המרכז: על רצף פעולות מבצעיות לסיכול הברחות אמצעי לחימה בגזרה המזרחית.

אגף המבצעים בשב"כ: על רצף פעולות מבצעיות ועל חלקו הייחודי במבצע שובר גלים. מחלקת מבצעים באגף המבצעים, מטה מבצעי זרוע הים, שייטת ספינות הטילים, מחלקת ההגנה האווירית, טייסת העמק (109), יחידת הבקרה האווירית הצפונית, יחידת המודיעין בזרוע האוויר והחלל, זירת הטרור בחטיבת המחקר, בסיס 8200 בצפון וזירת הצפון בחטיבת ההפעלה המבצעית באגף המודיעין.

בנימוקי הבחירה בגורמים אלה צוין שיתוף הפעולה הרב־זרועי, שאִפשר הגנה רציפה ויעילה על נכסים אסטרטגיים, ובהם יירוט מל"טים ששוגרו על ידי חיזבאללה לעבר הגבול הימי הצפוני. שייטת 7 בזרוע הים ויחידה 8200 באגף המודיעין: על פעילות חשאית ותקדימית, שאפשרה הבאת מודיעין רב־ערך מזירות מרוחקות.

גדוד גרניט בחטיבת הנח"ל: על פעילותו במבצע עלות השחר והפעלת הכוח בצורה איכותית ומדויקת תחת אש. מחלקת התקפה בזרוע האוויר: פעילות חשאית שלא ניתן לחשוף. מחלקת השתתפות וטייסת 107 בזרוע האוויר והחלל, אגף המבצעים בשב"כ ויחידה 8200 באגף המודיעין: על פעילותן בעלות השחר, שאפשרה את סיכול בכירי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה בפעילות ממוקדת וקטלנית.