המתיחות בגבול הצפון נמשכת, כאשר בין ההתפתחויות האחרונות בחזית ניתן למנות תקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי, שהתרחשה בזמן חריג למדי - שבת בבוקר. חבר הכנסת רם בן ברק שוחח הבוקר (ראשון) עם ניסים משעל וגיא פלג על האירועים האחרונים והזהיר: "אנחנו לא אוהבים את הניסיון של האיראנים להתבסס בסוריה, אנו מנסים למנוע זאת שנים ואנו אומרים לאסד שלא כדאי לו שהם יהיו שם".

"בין היתר, אנחנו גם אומרים לו תקשיב - אנחנו יודעים מיהם האנשים ומהם עושים, וכדאי להם לחזור הביתה", הוסיף ב-103FM, "עדיף לאיראנים לחזור לאיראן. יש לנו מודיעין לא רע, ואנחנו יודעים מי האנשים, טוב שיידעו שאנחנו יודעים".

בהמשך דבריו, בן ברק התייחס לשיתוף הפעולה המתהדק בין איראן לרוסיה, לאחר שהשתיים סיכמו על ייצור מל"טים משותף. "שיתוף הפעולה הביטחוני ביניהן מתהדק מאוד, זה משהו שאנחנו צריכים לעקוב אחריו ולהיות מודאגים לגביו", הסביר, "מל"טים איראנים פועלים ברוסיה אל מול אוקראינה וזה מטריד לא רק אותנו. הדבר צריך להטריד את המערב כולו".

לדבריו, זה צריך להטריד את המערב כולו. "איראן נקטה צעד אקטיבי במלחמה של רוסיה מול אוקראינה והדבר הזה צריך להילקח בחשבון", אמר חבר הכנסת, "אנחנו שומרים ומשלמים מחיר על העמדה המאוד פושרת שלנו לגבי דברים מסוימים באשר למלחמה, יש לנו אינטרסים רחבים באזור".

"התקרבות כזאת לא יכולה להועיל", ציין, "לרוסים יש אינטרסים מולנו, ואני מקווה שזה לא ישפיע. ההתקרבות של רוסיה ואיראן מטרידה מהרבה מאוד היבטים".

 

בהמשך דבריו הוא התייחס לתחום הפוליטי, ולמצבה של האופוזיציה העתידית: "אני מצטער שהמצב כזה, לפי דעתי, היריב שלנו מאוד מסוכן והוא מסכן את המדינה - תרתי משמע, וכך גם הקואליציה המתגבשת. אנחנו צריכים להתאחד נגד הדברים הנוראיים שהם מתכננים שלנו ויש לנו עבודה מאוד קשה".

לדבריו, יש עתיד רוצה שתהיה חזית מאוחדת כדי להתנגד באופן אפקטיבי. "אני מצטער על הגישה שהם נוקטים ומקווה שהיא תשתנה, ושהם יבינו שהבחירות נגמרו. אני שואל את עצמי איך יכול להיות שאזרחי המדינה בוחרים באנשים שיש נגדים כתבי אישום, חלקם מואשמים, להיות מנהיגים", ציין, "זה אומר משהו עלינו כחברה וזה מאוד מטריד. אני מקבל את ההחלטה, שואל את עצמי מה זה אומר עלינו כחברה ואיך הגענו למצב שאנו מאפשרים לאנשים מואשמים להיות ראשי ממשלה. חושב שבית המשפט העליון טעה בעניין הזה".

בסיום הראיון, בן ברק התייחס לפריימריז עתידיים לראשות יש עתיד, ואמר: "אף פעם לא הכרזתי שאני מתמודד מול לפיד. נשאלתי האם אתמודד במידה ויהיו פריימריז - ואמרתי שכן. הפריימריז ביש עתיד יתקיימו בעוד ארבע שנים בערך. ביש עתיד זה לא המצב של הליכוד, שם ברור מה קרה למי שהרים ראש נגד נתניהו". הוא סיכם כי "עדיף שיהיה יותר ממועמד אחד כי אחרת זה נראה לא טוב. אני לא חושב שאני עולה עליו, בטח לא אעשה את זה בתקשורת".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm