בטקס חגיגי, נחנך השבוע בסיס הפעלה למתנדבים של מג"ב בהר גילה, אשר מפעיל מתחילת השנה 15 מתנדבים מהר גילה ויישובי גוש עציון.
כאשר בשבועיים הקרובים יסיימו 15 מתנדבים נוספים את ההכשרה ובסה"כ מדובר ב-30 מתנדבי מג"ב.

המתנדבים הם חלק מפעילות גדוד העוטף הדרומי של ירושלים, והם מתלווים ללוחמי מג"ב, בפעילויות הביטחוניות השותפות, בפעילות ביישובים, בסיורים בגזרה, בסיכולי פח"ע, מניעת גניבות, תפיסת שב"חים ועוד. 

בטקס השתתפו, ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן, מפקד העוטף תנ"צ עמי נידם, קצין היישובים של מג"ב נצ"מ אפי פרץ, מפקד גדוד הדרומי של העוטף סנ"צ מייק רז, סגן ראש מועצת גוש עציון יצחק פריד, ראש אגף הביטחון במועצת גוש עציון פינצ'י הרשלר וקב"ט היישובים דניאל הנסון ומפקד הבסיס רס"ר מתן אלדד.

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן: "זו היא עוד לבנה בשיתוף הפעולה הביטחוני ההדוק עם גופי הביטחון, הפעם עם גדוד העוטף של מג"ב. אנו מודים לסגן ראש המועצה יצחק פריד וראש אגף הביטחון פינ'צי הרשלר שדחפו את המיזם החשוב הזה. למפקדי העוטף ומג"ב, ותודה מיוחדת לרס"ר מתן אלדד מפקד הבסיס בהר גילה, על ההשקעה הגדולה, יום ולילה, בבסיס ובהפעלת המתנדבים. וכמובן תודה למתנדבים שאת זמנם החופשי מקדישים לביטחון הקהילה וביטחון עם ישראל".

מפקד מג"ב עוטף ירושלים, תת ניצב עמרם נידם: "זאת יריית הפתיחה הראשונה של משמר הגבול בגזרה הדרומית של עוטף ירושלים, יש כאן תושבים איכותיים ונחושים להצטרף לשורות כוחות משמר הגבול שפועל בעוטף ירושלים להגנה ולשמירה על ביטחון התושבים. ההירתמות של כלל הגורמים במועצה הייתה למופת, הר גילה הינו מוקד חשוב מאוד בגזרתנו ונמשיך לפעול ולהפעיל את כלל האמצעים בכדי לתת ביטחון לתושבי העוטף."