טיוטה להתייחסות בנושא נוהל הפעלת חברות אזרחיות במשימות שמירה ואבטחה בפיקוד מרכז, הופצה היום (שני) לרשויות אזורית ומקומיות על ידי פיקוד מרכז. 

הרקע להפצה, כפי שנרשם בטיוטה, היה כי בשנים האחרונות בוצעו מס' אירועי טרור בישובים ובאזורי מסחר ותעשייה, בחלקם היו מעורבים מאבטחים אזרחיים, כאשר סיום האירוע הושפע בין היתר גם מאופן תפקודם בזירות האירועים השונות. בין האירועים שניתנו כדוגמא היו פיגוע הדקירה בשער הכניסה לאזור התעשייה והמסחר 'אריאל מערב', והירצחו של ינאי ויסמן ז"ל בפיגוע באמצעות דקירות סכין בסופרמרקט 'רמי לוי', אשר מאובטח ע"י מאבטחים אזרחיים. 

במסגרת תחקור האירועים, נמצא כי לא קיימת הגדרה אחידה ומחייבת לאפיון הכשירות והמוכנות (הכשרה, אמל"ח וכו') הנדרשים ממאבטחים במשימות הגנה על ישובים ואזורי תעשייה ומסחר במרחב פקמ"ז. 

לאחר שענף הגמ"ר פקמ"ז העביר ביקורות במס' אזורי תעשייה ומסחר במרחב פקמ"ז, הלקחים הראו כי קיימים פערים מהותיים במימוש הגנה אפקטיבית ברוב המקומות שנבדקו. הפערים המרכזיים: העדר תיקי הגנה חתומים ומפורטים ע"י המפקד הממונה, פערים במימוש הגנה אפקטיבית, ופערים בתשתיות בידוק בשערי הכניסה. 

לפיכך, פורטה הכשירות הנדרשת מאת חברות השמירה והאבטחה, המבקשות להשתתף במרכזי שמירה ואבטחה בהגנת יישובים ומתחמי תעשייה ומסחר בפקמ"ז, לפיה נקבע, בין היתר, כי על חברת השמירה והאבטחה להיות מאושרת ע"י משרדי הממשלה הרלוונטיים למתן שירותי שמירה ואבטחה בישראל בהתאם לרישיון בתוקף. בנוסף, הגשת הצעה במכרז תבוצע רק לאחר שחברת האבטחה אישרה בכתב כי הינה עומדת בכלל הדרישות המחייבות.