שר הביטחון היוצא, בני גנץ, הוציא צו מעצר מנהלי למשך ארבעה חודשים נגד תושב השומרון, בן 19, שנעצר לפני מספר ימים במהלך מחאה. בצו הוסבר: "מכיוון שיש לי יסוד סביר להניח שטעמי ביטחון המדינה/ביטחון הציבור מחייבים זאת, אני מצווה בזאת על המעצר המנהלי". 

משפחתו של הצעיר מסרה בתגובה לצו המנהלי: "הצו הדרקוני הוא חלק מפרפורי הגסיסה של הממשלה היוצאת ששמה לה למטרה לרדוף מתיישבים ופעילי ימין. אנו מצפים מממשלת הימין שתוקם בקרוב להורות כבר ביומה הראשון על ביטולו הצו המנהלי ועל הפסקת כלל הרדיפה כנגד ציבור המתיישבים". 

מארגון חוננו נמסר: "גנץ באווירת סוף קורס, משתולל ועושה פוליטיקה קטנה על גבם של נערים צעירים. בושה שצווי מעצר מנהליים הפכו לכלי ניגוח פוליטי ולשימוש ציני בידי פוליטיקאים. ומלבד דם הנערים שנשפך, גם דם המדינה, בתי המשפט שעוקפים אותם והדמוקרטיה נשפכים על הארץ כמים".

עו"ד משה פולסקי ועדי קידר מארגון חוננו המייצגים את הצעיר מסרו: "‏שוב אנחנו נתקלים בהתנהלות מבישה של רשויות האכיפה, כאשר אין שום ראיות ולו ברף הנמוך ביותר לקיומן של עבירות פליליות כל שהן, ביחס לעצור. אז פשוט עוקפים את בתי המשפט, אוכפים את כל סדרי הדין במדינה דמוקרטית, ומוציאים צו מנהלי כנגד חשוד שאין נגדו ראיות ושום דבר. התנהלות שמזכירה משטרים אפלים".