נס חנוכה בגבעת התחמושת. במרכז למורשת ששת הימים ושחרור ירושלים בגבעת התחמושת, המשתתף באירועי שבוע המורשת, גילו בארכיון "מגילת חנוכה" מרתקת, שנכתבה ונחתמה על ידי חיילי מילואים ששירתו במובלעת הר הצופים בשנת 1955.

המגילה מגוללת את חוויית השירות של המילואימניקים ביחידת מצוף על ההר שעליו עלו לקראת חג החנוכה של אותה שנה. ב"מגילת החנוכה" נכתב, בין היתר: "ויהי בימי המלך מנחם (באחרית הימים לממלכתו, לפי תקוותיו), פרש חג האורים, הוא חג הגבורה היהודית, את כנפיו עלינו שוטרי עם ישראל, אשר במשטרת הצופים, המשתרעת מהצברים ועד אוגוסטה ומהצרפתית ועד ואדי ג'וז".

בקטע נוסף נכתב: "ויקום הנשיא שלמה וחבר קציניו – עזרא ויואב ואשר על המשמעת – בעל הבית עמוס, וייקחו את המשרתים החדשים בקדש, הנקראים בלע"ז ציקלופים ויטילו עליהם משימות מבצעיות ראשונות במעלה. ויעלה בן ציון, הוא הקצין הספורטאי ויעלה בחצות הלילה אל עבר תצפית מנגס ועל אף הסיכון הגדול, פן יחטוף צרור שלומות מהשנים אשר על הפעמון ויבולע, בדק מה מצב האיתותים, אשר נשלחים על כנפי השכינה, מירושלים הביאה ומצאצאיו".

"מגילת חנוכה" חתומה על ידי המילואימניקים ששירתו בחנוכה 1955 במובלעת הר הצופים וחושפת את הסיפור של יחידת מצוף, שהוקמה ב־1955 ותפקידה היה לשמור על המקום. אל חיילי מצוף היו מצטרפים גם חיילי מילואים קרביים, ויחדיו היו מחזיקים את ההר. "זו הייתה יחידה עם חוש הומור יוצא דופן, שבמהלך תקופת שירותה על ההר השאירה בידינו אוצרות יקרי ערך של ערכים וזיכרונות", אומר מנכ"ל מרכז מורשת ששת הימים בגבעת התחמושת, כתריאל מעוז.

שלמה גונן (גולדשטיין), מכותבי המגילה, נזכר: "את המגילה עשינו ברוח שטות. כבר היינו לקראת סוף השירות שלנו והחלטנו לסכם את החוויות והמעללים שלנו במהלך השהות על ההר".