אחרי שנים של תחושת הפקרות בגזרת הנגב ובבאר שבע, כשהתושבים לא אחת הביעו מחאה על אוזלת ידה של המשטרה ועל תחושת היעדר משילות, תפעל החל מ־15 בינואר בבאר שבע, לראשונה, יחידת סיור חדשה של משמר הגבול כדי להשיב את תחושת הביטחון לתושבים. 

על פי החלטת מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, ובתיאום עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, תיחנך יחידת סיירות חדשה של משמר הגבול בעיר באר שבע. מדובר ביחידה המקבילה ליחידות הסיירות של מג"ב, הפועלות כיום בנחישות בערים ירושלים ועפולה, שם הן מהוות חלק משמעותי בשמירה על ביטחון התושבים. במג"ב מציינים כי יחידות הסיירות במג"ב מורכבות משוטרות שהוכשרו למתן מענה מקצועי לאירועי פשיעה ובריונות ולשמירת הסדר הציבורי במקומות הומי אדם. 

"סיירות מג"ב פועלות כיום במוקדים מרכזיים בערים ירושלים ועפולה, שם הן פועלות מדי יום במוקדים הרגישים בעיר, בתחנה המרכזית, במרכזי הקניות, בשוק מחנה יהודה ובמוקדים נוספים, שמשתנים בהתאם להערכת המצב הביטחונית", אומר גורם בכיר במג"ב ל"מעריב". הנוכחות של הסיירות משפיעה על רף הפשיעה ועבירות הביטחון באזורים שבהם הן משולבות.   

עולה כי מדי שנה יחידות הסיירות רושמות הישגים מרשימים בהגברת תחושת הביטחון, ומסייעות משמעותית להורדת רף הפשיעה במוקדי הפעילות, וזאת לצד סיכול פיגועים ואבטחת המוקדים הרגישים. 

באותם מקומות לא אחת סיכלו הסיירות פיגועים ונטרלו מחבלים לפני שהספיקו לפגוע בצורה משמעותית באוכלוסייה חפה מפשע. "דוגמה לכך היא הפיגוע בתחנה המרכזית של ירושלים, שאירע לפני כשנה ושבמסגרתו נטרלו הסיירות מחבל חמוש שנכנס לחנות בגדים ודקר אזרחים שהיו במקום. הסיירות, שהוצבו בקרבת מקום, הסתערו על המחבל ונטרלו אותו במהירות".

את היחידה החדשה תוביל רפ"ק שפרה בוכריס, קצינה לוחמת ותיקה במג"ב דרום, שמכירה את בירת הנגב וסביבתה היטב. בוכריס פעלה בשנים האחרונות בנחישות נגד תופעות חממות הסמים והפשיעה בנגב, ומבחינתה - קבלת הפיקוד על היחידה החדשה היא משימה לאומית.

"אני גרה ופועלת בנגב שנים, כך שאני יודעת להגיד בביטחון מלא שהקמת היחידה החדשה היא בשורה משמעותית לתושבי באר שבע, שיפגשו כבר בזמן הקרוב את הסיירות שלי, שייפרסו במוקדים הומי אדם בעיר. ההכשרה של הסיירות נותנת להן את הכלים לטפל באירועי הפרות סדר ציבורי מזדמנים, ואף באירועים ביטחוניים מורכבים, והן יחזקו באופן משמעותי את הביטחון ואת המשילות".