בשנים האחרונות אנחנו עדים להתגברות המודעות לחיסכון והתייעלות בצה"ל, שמבצע תהליכים ארוכי טווח בנושא. אחד התהליכים המשמעותיים מובל על ידי מרכז הטילים והתחמושת (מרת"ח) של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) בתחום שיקום התחמושת בצה"ל וחיסכון סכומי עתק לצבא תוך שמירה על הסביבה.

מרחב צפון של מרת"ח, אשר מספק תחמושת לכלל בסיסי הצפון, אמון על קליטת תחמושת, אחסנתה, חידושה וניפוקה ליחידות הקצה. לצד העבודה השוטפת לוקח המרחב חלק במיזם "צבא הגנה לטבע", שבו משתתף אט"ל ומשקם מעל לאלף טונות של תחמושת בשנה.
בבסיס קיים בית מלאכה שתפקידו העיקרי הוא חידוש תחמושת משומשת ושימור איכותה על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות - תהליך שחוסך לצה"ל כ־100 מיליון שקל בשנה.

לצד זאת מתבצע בבסיס מיון פסולת לסוגיה ומכירתה לקבלני חוץ באמצעות משרד הביטחון, תהליך שמתבטא בהכנסות של כמיליון שקל בשנה בכלל בסיסי מרת"ח ותורם רבות להגנת הסביבה בצה"ל.

מנהל עבודה מרחבי במרת"ח צפון רנ"ג שני פיינשטיין מספר: "המלאכה החשובה נעשית על ידי חיילים ומפקדים מסורים המגיעים מקשת רחבה של אוכלוסיות, בהן עולים, צברים, חיילים בני כל הדתות ואף מתנדבים שהם חלק מלבו הפועם של המקום". מפקד המרחב סא"ל ענן ג'אבר מוסיף: "המרחב מגלה יוזמה וחדשנות, ומוכיח בכל יום כי העשייה המגוונת שבו מתבצעת תוך שאיפה לכבוד הדדי וחינוך לערכים".